| کد خبر: 156066 |

◄ نخستین واکنش‌ها به پیشنهاد مناظره برای تعطیلی خط ۷ مترو

خط ۷ متروی تهران تنها ۱۴۲ روز فعالیت داشت. ۲۰ خرداد امسال خط ۷ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر و با ۷ ایستگاه افتتاح شد و روز ۸ آبان این مسیر به دلایل مختلف فنی و نقص ایمنی تعطیل شد.

تین نیوز

خط ۷ متروی تهران تنها ۱۴۲ روز فعالیت داشت. ۲۰ خرداد امسال خط ۷ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر و با ۷ ایستگاه افتتاح شد و روز ۸ آبان این مسیر به دلایل مختلف فنی و نقص ایمنی تعطیل شد.

به گزارش تین‌نیوز، پیش از این شهردار تهران محمد علی نجفی درباره تعطیلی خط 7 مترو تهران گفته که این اقدام جنبه سیاسی نداشته است . نجفی افزود: از نظر ایمنی خط 7 مترو شرایط بحرانی داردکه اگر آتش سوزی پیش آید به دلیل نداشتن هواساز تلفات جانی زیادی رخ می‌دهد بنابراین برای حفظ جان مسافران این خط تعطیل و پیش‌بینی شد برای راه‌اندازی خط 7 تا اوایل فروردین ماه 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است.

مدیریت جدید شهرداری تهران قالیباف را به حضور در یک مناظره برای بررسی وضعیت خط7متروی تهران دعوت کرده و گفته است:برای اینکه موضوع شفاف شود و مردم در جریان قرار بگیرند، آقای قالیباف در هر دانشگاهی که مورد علاقه‌شان است حضور پیدا کنند تا مناظره‌ای در حضور مردم و رسانه‌ها انجام شود.

وی در ادامه افزود: در این مناظره دلایل ما برای تعطیلی این خط و دلایل ایشان برای عدم تعطیلی بیان می شود و اگر ایشان با دلایل ما مخالف است بهترین راه برای اثبات، برگزاری مناظره است.

بررسی فنی و اعلام به افکار عمومی

ابراهیم امینی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در دوره پنجم درباره پیشنهاد برگزاری مناظره درباره ایمنی خط 7متروی تهران به همشهری گفت: شهروندان باید در جریان مسائل قرار بگیرند و امنیت شهروندان برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت برخوردار است و نه شهرداری و نه شورای شهر هیچ‌وقت نمی‌خواهند امکاناتی که حق مردم است و باید از آن استفاده شود را تضییع کنند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز با برشمردن ایرادهای فنی که از نگاه کارشناسی درباره خط 7مترو مطرح‌شده است، گفت: پیشنهاد برگزاری مناظره اقدامی خوب است و می‌توان مجموعه خط7 و مباحثی که درباره ناایمن بودن آن می‌شود را در بازدید مشترک و با حضور نهادهای نظارتی چون سازمان بازرسی کل کشور مورد ارزیابی قرارداد.

رحمت‌الله حافظی یکی از اصلی‌ترین منتقدان بهره‌برداری ناایمن از خط 7متروی تهران ، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست چهارمین شورای شهر تهران بود. وی دریکی از جلسات تیرماه امسال چهارمین شورای شهر تهران اسنادی را در ارتباط با ناایمن بودن خط 7مترو در جلسه علنی شورای شهر قرائت کرد.

دلایل متقن برای تعطیلی

پیش از این، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خطاب به شهردار سابق تهران گفته بود: درحالی‌که مترو باید در هر 4تا 5دقیقه یک حرکت داشته باشد اما در خط 7هر 55دقیقه یک قطار حرکت می‌کرد. البته ایمن‌سازی‌ این خط به حدود 6‌ماه زمان نیاز دارد اما محمدعلی نجفی شهردار تهران عنوان کرده است که این خط تا آغاز سال 97با اعتبار 400میلیارد تومانی ایمن خواهد شد.

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.