| کد خبر: 1255 |

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در نشست خبری:

◄ تخصیص بودجه ۲ هزار میلیاردی برای ساخت مترو در سال ۹۳ / کمک ۶۰ میلیاردی شهرداری تهران به پلیس / قصد دولت برای کمک به حمل‌ونقل تهران، مشهود است

تین نیوز | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با اعلام رقم 2626 میلیارد برای توسعه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تصریح کرد: 2 هزار میلیارد تومان برای ساخت مترو (بدون در نظر گرفتن فایناس) و به صورت جداگانه، بودجه ای معادل 60 میلیارد تومان برای کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نشست خبری علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، به منظور ارائه گزارش بودجه سال 93 که بخش اول برنامه 5 ساله شهرداری تهران را شامل می شود، 19 اسفندماه برگزار شد.

دبیر در این نشست با اشاره به سهم 39 درصدی حمل و نقل از بودجه سال آینده اظهار داشت: مبلغ 2 هزار میلیارد تومان (بدون در نظر گرفتن فاینانس) برای ساخت مترو، 220 میلیارد تومان برای کمک به شرکت بهره برداری، 10 میلیارد برای کمک به تاکسیران ها و 8 میلیارد تومان نیز برای تعویض کاتالیست و در نهایت 378 میلیارد برای کمک به سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه (که 350 میلیارد آن برای نوسازی ناوگان اختصاص می یابد) در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت طبق مصوبه مجلس باید معادل سرمایه گذاری شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند.

دبیر با اشاره به تصویب نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یادآورشد: نرخ کرایه تاکسی 25 درصد، اتوبوس 18.5 درصد و مترو 15 درصد برای سال آینده افزایش یافته است. همچنین در سال آینده تسهیلاتی برای خانواده‌های شهدا، جانبازان 75 درصد، دانشجویان، دانش آموزان و معلولان در بخش حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

لزوم کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم کاهش فاصله میان شمال و جنوب تهران گفت: بودجه این بخش نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته و سهم مناطق جنوبی از مناطق شمالی، بیشتر است.

تخصیص بودجه مناسب برای اصلاح هندسی معابر پر ترافیک
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص اصلاح هندسی راه ها نیز خاطرنشان کرد: برای رفع ترافیک منطقه 20 در ابتدای خیابان تقی آباد به سمت جاده ورامین بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است. همچنین قرار است برای رفع ترافیک سر دور برگردان خیابان شریعتی برای دسترسی به بزرگراه شهید صدر غرب نیز معاونت فنی عمرانی طرح خود را برای ساخت راه دسترسی مستقیم به بزرگراه صدر غرب، اجرایی کند.

بودجه 60 میلیارد تومانی برای کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی
دبیر با اشاره به بودجه شهرداری تهران برای کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بیان داشت: شورای شهر تهران، بودجه ای معادل 60 میلیارد تومان برای کمک به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در دو بخش سرمایه ای و جاری در سال 93 در نظر گرفته است.

وی در ادامه ضمن گلایه از پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: انتظار داشتیم پلیس از باز کردن خطوط BRT برای شهروندان در ایام پایانی سال خودداری کند تا مردم مجبور به استفاده از حمل و نقل عمومی شوند نه اینکه با خودروهای شخصی موجب ایجاد ترافیک در خیابان ها شوند. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به آلودگی هوا خاطرنشان کرد: 97 درصد شکایات مردمی تهران در خصوص آلودگی و 93 درصد مربوط به ترافیک است و با دلسوزی های اینچنینی، آلودگی هوا کاهش نخواهد یافت. 

اراده دولت برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی تهران، مشهود است

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار تین نیوز که "میزان کمک پرداختی دولت قبلی و دولت فعلی جهت کمک به حمل و نقل عمومی تهران چه قدر بوده است؟" تصریح کرد: اجازه دهید اعداد و ارقام را در این جا مطرح نکنم اما کمک دولت قبل در  بخش اتوبوسرانی صفر بوده و در مقابل رفتار دولت فعلی بیانگر این است که واقعا می خواهند به توسعه حمل‌ونقل کمک کنند و این را به صورت عملی در سفر اخیر شهردار تهران به چین برای مذاکره در خصوص مترو نشان دادند.

دبیر در ادامه نشست خبری خود درباره بودجه شهرسازی و فرهنگی گفت: بودجه بخش شهرسازی و معماری با رویکرد اهمیت به منظر شهری از درخواست 357 میلیاردی شهرداری به 454 میلیارد تومان افزایش داده شد و زمانی که طرح منظر شهری تصویب شود 1 درصد از کل بودجه شهرداری به آن اختصاص خواهد یافت و بودجه فرهنگی نیز 3 درصد از کل بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است، همچنین سه واریزی 160 میلیاردی به طور نقدی برای اقدامات اجرایی این حوزه که از بودجه تمامی سازمان های شهرداری کسر و تامین خواهد شد.

وی افزود: در بودجه 93، شش حوزه مأموریتی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به حوزه های فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری و مدیریت هوشمندسازی اشاره کرد که از کل بودجه 15 هزار و 845 میلیارد تومان شهرداری در سال 93، 15 درصد به حوزه فرهنگی و اجتماعی، 39 درصد به حمل و نقل، 18 درصد به خدمات شهری، 30 درصد به ایمنی و مدیریت بحران، 3 درصد به شهرسازی و معماری به غیر از 160 میلیارد مصوب شده  و 26 درصد به مدیریت هوشمندسازی تخصیص داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه گفت: در سال آینده بودجه‌های مناسبی در حوزه ورزش پیش‌بینی شده است به طوری که بودجه ورزش امسال 10 میلیارد تومان بود اما در سال آینده در بخش ورزش آقایان 26 میلیارد تومان و در بخش ورزش بانوان 24 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین 42 میلیارد تومان برای مددسراها، 10 میلیارد تومان برای بازپروری معتادان، 4 میلیارد تومان برای زنان و مردان آسیب دیده و 5 میلیارد تومان برای سرای کار در نظر گرفته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    کار اصلی شما آقای دبیر به جز برنامه ریزی بودجه نظارت بر نحو خرج کردن شهرداری و جلوگیری از حیف و میل بیت المال است.