| کد خبر: 11465 |

عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک در گفتگو با تین‌نیوز یادآور شد:

◄ دسترسی آسان مردم به خودروهای شخصی با گسترش بی‌رویه بزرگراه‌ها

تین نیوز | عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور گفت: گسترش بزرگراه ها عاملی برای استفاده از خودروهای شخصی است و باعث خواهد شد تا مردم به استفاده هر چه بیشتر وسایل نقلیه شخصی راغب تر شوند.

مهرداد نجفی در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز، اظهار کرد: سیر تکاملی توسعه بزرگراه ها در کلانشهرها تا حدی منطقی است و در بسیاری از شهرهای دنیا هم رخ داده است اما افزایش بیش از حد و بی رویه بزرگراه ها، تقاضا را برای استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش می دهد.

این کارشناس حمل و نقل ادامه داد: در واقع گسترش بزرگراه ها عاملی برای استفاده از خودرو شخصی است و بدین طریق، رانندگان ترغیب به استفاده و تردد با خودرو شخصی شان می شوند، چرا که دسترسی ها برای تردد خودروهای شخصی، راحت تر و بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه گسترش بی رویه بزرگراه ها باعث افزایش تقاضا خواهد شد، اظهار کرد: متاسفانه این اتفاق هم اکنون در تهران نیز رخ داده و از سوی دیگر سرعت رشد تقاضا همواره بیشتر از عرضه است، بنابراین شاهد گسترش روز افزون خودروهای شخصی در خیابان ها و بزرگراه های شهر تهران هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی ها در حوزه حمل و نقل به گونه ای باشد که سفرهای زاید ایجاد نشود، بیان کرد: بسیاری از مردم جهت انجام امور اداری مختلف از خوردو شخصی خود استفاده کرده و به خیابان ها می آیند، بنابراین باید شرایطی ایجاد شود که مراجعه کنندگان بتوانند بدون حضور فیزیکی کار خود را انجام دهند که این همان اتفاقی است که اکنون در مالزی از طریق گسترش سیستم های IT رخ داده است.

دسترسی مردم به حمل‌ و نقل عمومی تسهیل شود
عضو کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور همچنین پیشنهاد داد: باید شرایط و امکانات جهت استفاده از وسایل نقلیه همگانی به نحوی باشد که مردم نیازی به استفاده از خودرو شخصی نداشته باشند و بدانند که به راحتی می توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در واقع باید دسترسی مردم به وسایل حمل و نقل عمومی راحت تر باشد و مردم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بتوانند سریع تر به مکان مورد نظرشان برسند، چرا که این امر به مرور باعث می شود که تمایل مردم به استفاده از خودرو شخصی شان کاهش یابد.

این کارشناس حمل و نقل در پایان خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی باید شبکه ای باشد نه خطی و زمانبندی با سفر بعدی هماهنگ شود. در صورتی که این موارد مذکور محقق شود، تقاضای مردم هم بدین طریق مدیریت خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.