بازدید سایت : ۸۶۲۵۴

۷ فرودگاه برتر از نظر کیفیت خدمات معرفی شدند

فرودگاه های مهرآباد، اصفهان و مشهد در زمینه امکانات ترمینال ها، فرودگاه های تبریز، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، فرودگاه های شیراز، اصفهان و یزد در زمینه نحوه برخورد کارکنان از نظر مسافران صنعت هوانوردی کشور به عنوان فرودگاه های برتر معرفی شدند.

۷ فرودگاه برتر از نظر کیفیت خدمات معرفی شدند
تین نیوز |

فرودگاه های مهرآباد، اصفهان و مشهد در زمینه امکانات ترمینال ها، فرودگاه های تبریز، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، فرودگاه های شیراز، اصفهان و یزد در زمینه نحوه برخورد کارکنان از نظر مسافران صنعت هوانوردی کشور به عنوان فرودگاه های برتر معرفی شدند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمدمهدی افشاری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ)، اعلام کرد: با اجرای طرح پایش هوشمند کیفیت خدمات فرودگاهی، فرودگاه های برتر کشور شناسایی شدند. این پایش در دو بخش ساختاری کیفیت خدمات و امکانات سالن های فرودگاه ها در شش ماهه نخست سال جاری انجام شده است.

افشاری تصریح کرد: در این ارزیابی، دو میلیون و ۴۰۰ هزار بازخورد از مسافران جمع آوری و تحلیل شده است. نتایج نشان می دهد که ۷۰.۲ درصد از مسافران از خدمات و امکانات فرودگاه ها رضایت داشته اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

وی به ابزارهای مکانیزه مورد استفاده در این پایش اشاره کرد و گفت: این ابزارها شامل کنسول های سخت افزاری، لمسی، دیجیتالی، وبسایت و لینک های نظرسنجی هستند. هدف اصلی این پایش، جلب رضایت حداکثری مسافران و شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات فرودگاهی است.

افشاری خاطرنشان کرد: به عنوان بخشی از این طرح، فرودگاه های برتر در دو حوزه "کیفیت خدمات فرودگاهی" و "امکانات سالن های فرودگاه" با توجه به استانداردهای بین المللی ACI/ASQ شناسایی شدند. 

به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و مجری طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ)، بر اساس ارزیابی ها، فرودگاه های مهرآباد، اصفهان و مشهد به عنوان برترین ها در زمینه امکانات ترمینال ها معرفی شدند. همچنین، فرودگاه های تبریز، مهرآباد و بندرعباس در زمینه کیفیت پذیرش مسافر و بار، و فرودگاه های شیراز، اصفهان و یزد در نحوه برخورد کارکنان، جزو فرودگاه های برتر شناخته شدند.

افشاری ادامه داد: فرودگاه های مشهد، تبریز و مهرآباد نیز در زمینه آراستگی و راحتی، و فرودگاه های بندرعباس، زاهدان و مشهد در وضعیت پارکینگ، به عنوان برترین ها معرفی شدند.

وی همچنین به ارزیابی های انجام شده در زمینه نحوه دسترسی مسافران به فرودگاه، زمان انتظار پذیرش، کیفیت تحویل بار و خدمات نظافت سالن ها اشاره و فرودگاه های برتر در هر یک از این حوزه ها را معرفی کرد.

افشاری در پایان تأکید کرد: نتایج این پایش به عنوان معیاری برای بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مسافران در نظر گرفته می شود و فرودگاه های بین المللی مهرآباد، اصفهان، بندرعباس، شیراز، تبریز و مشهد به ترتیب به عنوان برترین فرودگاه های کشور از نظر رضایت مسافران در شهریورماه سال جاری شناخته شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    بی خیال شو . با وسیله ای که برای رضايت سنجی مشتریان بقالی و ميوه فروشی تولید شده، نمیشه تو فرودگاه رضايت سنجی کرد. اینقدر رفتی و اومدی و گفتی ...ASQ بلد نیست که جاش رو گرفتی. ولی چي شد؟ ASQ به کجا رسید؟ قرار بر ادامه این گزارش هاي مزخرف آبکی بود که زمان ...خیلی بهتر از الان انجام می شد.

    هر کسی این اسباب بازي ها رو تو فرودگاه ها دیده باشه، می دونه دیتاهای این هیچ اعتباری ندارند. طرف اگه تو بقالی یا قصابی اینو گذاشته، خودش خریده گذاشته. ولی تو بردی مثلا یه فرودگاهی تو یه گوشه کشور اینو گذاشتی. مدیر فرودگاه چرا نباید به کارمندان نگه موقع رفتن به سرویس بهداشتی یک دگمه سبز بزنید و حوصله هم داشتید از خودمون تعریف کنید؟ به خودت بيا مرد

    • ناشناس

      حتی وصله پینه جملات با استفاده از کلمات گزارشهای دوران خلج زاده است: سنجش، پایش، نقاط ضعف و قوت!!! چیکار کردی تو این مدت؟

  • مهدی پاسخ

    ببین پولهای شرکت بی صاحب ما صرف چه چیزهایی می شود. چند سال پیش شرکتی به نام فراز فنون مرکزي با ادعای اختراع یک سیستم نظرسنجي بی نظیر و منحصر به فرد دانش بنیان نرم افزاری را به صورت آزمایشی به مهراباد قالب کرد. یکی دو سال بعد دیدیم در چند تا فرودگاه دیگر هم تبلت ها و بارکدهای این شرکت نصب شده هرچند پارسال در یک همایشی فهمیدیم تکنولوژی منحصر بفرد شرکت خصوصی قصه ما از کار یک شرکت اروپایی کپي شده و بدبختی عظیم اینکه بابت نصب چهار تا تبلت در ۱۰ یا ۱۱ فرودگاه از شرکت ماهیانه بالای هفتصد ميليون می گیرد و تازه به دفتر مديرعامل گفته اند این اعداد برای ما صرفه ندارد.‌ واقعا نمی شود به جای این کارهای بیهوده چند نفر از همکاران اداره کل تسهیلات و تجهیزات که کارشان این چيزهاست حضوری فرودگاه ها را بازدید نمایند؟

    • حسین پور

      کاملا موافقم. اساسا این کارها مربوط به اداره کل تجهیزات و سامانه هاي فرودگاهی یا به قول شما تسهیلات و تجهیزات است و دانش و تخصص خاص خود را می خواهد. در حال حاضر یک کارشناس حجمی فارغ التحصیل رشته زیست شناسی این کار را انجام می دهد. البته کار که چه عرض کنم. یک مشت اطلاعات بی مصرف نامعتبر را از پيمانکار مي گيرند و سرهم بندی می کنند و نتیجه می شود گزارش هاي بي سروتهی که می بینید.

  • ناشناس پاسخ

    این خزعبلات ربطي به استانداردهاي ACI و ASQ نداره . به شعور مخاطب توهین نکن. مديرکل شدي بشین حالشو ببر اخوی.

  • ناشناس پاسخ

    ممد جون! اگه واقعا می خوای کاری تو این حوزه انجام بدی باید بدونی این ره که تو می روی به ترکستان است داداش. نه استانداردهاي فرودگاهی و نه آی. تی این سیستم نظرسنجی رو معتبر نمی دونن عزیزم. صفی نيا که اصلا دوزار قبولش نداشت و همیشه می گفت گزارشهاي اين سیستم‌مسخره که میاد درجا دیلیت شون می کنم. به مدیر قبل تو هم گفتیم سیستم معتبری نیست گفت ابزار دیگه ای ندارم. اتفاقا تو هم با این بهانه اومدی که این سیستم به درد نمی خوره و باید ASQ جایگزینش بشه. خلاصه پارسال که قرارداد این شرکت طرف قراردادتون تمدید نمی شد دلیل اصلیش این بود ... فهمیده بود مدیر فرودگاه ... عده ای رو مامور کرده فقط برای همین کار. یعنی طرف حقوق می گرفته لایک بزنه و کامنت بده. مدیر قبل تو گفت من نامه می زنم حراست دوربین بذاره بالا سر دستگاهها و با این ترفند تمدیدش کردند. مساله مهم تر اینه که اون شرکت طرف قراردادتون هم شارمارتی بازی های خودش رو داره و بارها فرودگاه ها گفتند از هر فرودگاهی بیشتر هواش رو داشته باشند داده ها رو سمت همون دستکاری می کنه مخصوصا زمان رنجبر پارسال هم به خاطر دستکاری داده های یک فرودگاه داد و بیداد و دعوا و مرافعه شد ... جونم برات بگه انجام ندی ثوابش بیشتره و پولهای بی زبون شرکت حیف و میل نمیشه.

  • ناشناس پاسخ

    ببین دوست عزیز! آدم یا باید برای خودش ارزش قائل باشه یا دیگران. کجای داکیومنت های ACI گفته فرودگاهی که تقریبا هر دقیقه پرواز داره را می تونی با فرودگاهی مقايسه کنی که گاها روزی یک پرواز هم نداره؟ مهراباد و یزد چه اشتراکاتی دارند برادر؟ بعد هم کل این متن را می خونی چی گیرت میاد؟ الان انصافا خودت فهمیدی چرا مهراباد بالاتره؟ کیفیت پذیرش بار را با چه معیارهایی می سنجی؟ چه جوري اصلا؟ به قول کلاه قرمزی خالی خالی؟ الان تو مهراباد بار مسافر را پک شده بهش تحویل می دند و مثلا تو یه فرودگاه دیگه می کوبند سر طرف؟ قسم می خورم خودت هم نفهمیدی داستان چیه و هر چی این شرکت خصوصي بهت می ده با کلمات و جملات گزارش هاي قبلی ها که دستته مونتاژ می کنی و می دی دست خلق الله

  • میثم پاسخ

    فرودگاه صد ساله نوشهر در مازندران با حجم بسیار بالای مسافر با حجم میلیونی مسافر هیج برنامه و بودجه چشمگیری برای توسعه این فرودگاه زیبا ندارن .با سیل ورود میلیون ها خودرو ‌.رفتو آمد برای ما معضل شده.حتی بخاطر ساخت یک هتل باند غربی از کار افتاده. جای تأسف داره که بودجه برای تخریب بناهای غیرمجاز و خرید زمین های مجاور فرودگاه درنظر گرفته نشده.

    • ناشناس

      کافیه به کاپيتان ... اطلاع بدید تا مشکل رو ظرف ۴۸ ساعت حل کنند. هم فرودگاه برای همیشه بسته میشه و هم ساختمان هتل با خاک یکسان میشه و دیگه مشکلی ندارید.