| کد خبر: 249490 |

افزایش ۳۰ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در ۷ ماه نخست امسال

 مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش ۳۰ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در هفت ماه نخست سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تین نیوز

 مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی از افزایش ۳۰ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد در هفت ماه نخست سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمود امانی بنی در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: در هفت ماه نخست امسال حدود ۳۴ هزار پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه جا شده اند که این تعداد نسبت به هفت ماه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۸۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی تصریح کرد: در این مدت ۲۷ هزار و ۷۴۹ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین بیش از سه میلیون و ۷۳۰ هزار مسافر داخلی جابه جا شده اند که نسبت به هفت ماه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۶۲ درصد رشد داشته است.

امانی بنی در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در هفت ماه ابتدای سال بیش از ۶۲۱۵ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۷۱ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در این مدت بیش از ۸۷۰ هزار گردشگر خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته اند که این تعداد حاکی از رشد ۲۶۲ درصدی آن نسبت به هفت ماه نخست سال گذشته است.

وی در خصوص تغییرات میزان پروازها در هفت ماه نخست سال جاری به تفکیک نیز خاطرنشان کرد: نشست و برخاست پروازها در فروردین ماه ۱۸ درصد، اردیبهشت ماه ۵۳ درصد، خرداد ماه ۲۷ درصد، تیر ماه ۱۴ درصد، مرداد ماه ۳۳ درصد، شهریور ماه ۵۷ و مهر ماه ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی در خصوص تغییرات جابه جایی مسافران در این فرودگاه در مدت مزبور به تفکیک عنوان کرد: جابه جایی مسافران فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در فروردین ماه ۷۰ درصد، اردیبهشت ماه ۱۳۳ درصد، خرداد ماه ۷۹ درصد، تیر ماه ۶۰ درصد، مرداد ماه ۹۰ درصد، شهریور ماه ۱۴۲ درصد و در مهر ماه ۳۸ درصد افزایش داشته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.