| کد خبر: 242268 |

◄ وضعیت شرکت فرودگاه ها در رکود کرونایی صنعت هوانوردی

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حال حاضر با مجموع دارایی ها و حقوق مالکانه ۲۱ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومانی یکی از شرکت های دولتی تابعه وزارت راه با تراز تجاری مثبت است.

تین نیوز

به دستور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در سامانه کدال منتشر شده که یکی از شرکت‌های دولتی مورد نظر، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش بر این اساس، مجموع دارایی غیر جاری شرکت فرودگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان (۱۸ هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مجموع دارایی‌های جاری این شرکت نیز ۴ هزار و ۳۱۳ میلیارد و ۶۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که ۵۸۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان آن وجه نقد در اختیار شرکت فرودگاه هاست.

بنابراین جمع دارایی‌های جاری و غیر جاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر اساس حسابرسی در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ هزار و ۲۲۹ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان است.

با کسر بدهی‌های این شرکت، مجموع حقوق مالکانه شرکت فرودگاه‌ها در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۲۱ هزار و ۳۲۰ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

این شرکت در سال ۱۳۹۸ نیز ۱۸ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان دارایی‌های غیر جاری، ۴,۳۶۳ میلیارد تومان دارایی جاری و ۲۲ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان مجموع دارایی‌های جاری و غیر جاری آن بوده است که با کسر بدهی‌ها، مجموع حقوق مالکانه شرکت‌ها فرودگاه در سال ۱۳۹۸ معادل ۲۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان بود که نشان دهنده رشد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی دارایی‌های این شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ و علی رغم سال رکود کرونایی صنعت هوانوردی در دنیا بوده است.

شرکت فرودگاهها؛ شرکتی با ۲۱ هزار میلیارد تومان دارایی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.