| کد خبر: 232620 |

پرواز تبریز - ایروان به زودی برقرار می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز تبریز - ایروان از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی از دهم تیرماه برقرار می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پرواز تبریز - ایروان از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی از دهم تیرماه برقرار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رامین آذری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پروازها در این مسیر طی ۲ روز در هفته و در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرواز ایروان توسط هواپیمایی «آرمنیا» متعلق به ارمنستان انجام می‌شود، اظهار داشت: با برقراری این پرواز تعداد پروازهای خارجی فرودگاه تبریز به ۳۲ پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ۲۶ پرواز رفت و برگشت به استانبول، ۲ پرواز به «ازمیر» و چهار پرواز به ایروان وجود دارد.

«آذری» با اشاره به اینکه فرودگاه تبریز برای امبرائرهای هواپیمایی آتا مرکز یا بیس به شمار می‌رود، ادامه داد: این اتفاق در دهه اول تیرماه روی می‌دهد و از آن به بعد این هواپیماها به صورت شب‌خواب در فرودگاه تبریز باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه امکانات فنی مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری امبرائرها نیز در این فرودگاه وجود دارد، یادآوری کرد: در صورت دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، از این هواپیماها برای انجام پرواز به کشورهای منطقه استفاده خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز قرار دارد و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین‌المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شد.

این فرودگاه در حال حاضر به صورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین‌المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین‌المللی به خصوص پروازهای عبوری بین‌المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب‌شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.