| کد خبر: 230217 |

بودجه‌ریزی عملیاتی ۱۰ فرودگاه کشور در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای طرح بودجه‌ریزی عملیاتی در ۱۰ فرودگاه کشور تا پایان امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اجرای طرح بودجه‌ریزی عملیاتی در ۱۰ فرودگاه کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز، احمد مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: بودجه ریزی عملیاتی (بر مبنای عملکرد یا بهای تمام شده) یک تکلیف قانونی بر اساس ماده ۱۶ قانون خدمات کشوری و نیز برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم بوده که باید از سال ۸۶ در سازمان ها اجرا می‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال ۹۸، اهتمام جدی برای اجرای این تکلیف مغفول مانده در دستور کار قرار گرفت و در گام نخست طی فرایند قانونی شرکت پنکو که از شرکت‌های باسابقه و مورد تایید سازمان برنامه و بودجه و افتا(امنیت فضای تبادل اطلاعات) به عنوان مجری طرح انتخاب شد.

وی با بیان اینکه روش مدل برنامه‌ریزی در طرح بودجه‌ریزی عملیاتی شامل ۱۰ گام است، توضیح داد: مرحله نخست شناسایی خدمات شرکت و مرحله دوم طراحی فرایند انجام خدمات را شامل می‌شود مرحله بعد شناسایی فعالیت‌های مرتبط با خدمات است و سپس هزینه‌یابی فعالیت‌ها، تخصیص شناسه از سازمان اداری و استخدامی برای تعریف فعالیت‌ها، طراحی مدل اجرایی، تعیین واحدهای هدف و آموزش واحد مجری (فرودگاه)، عقد تفاهمنامه با واحد مجری، تخصیص بودجه به روش بودجه‌ریزی عملیاتی و پایش ارزیابی عملکرد انجام می‌شود.

مظفر عنوان کرد: این طرح پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ در جلسه هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصویب و از ابتدای امسال عملیاتی شده است.

وی در تبیین مهمترین مزایای بودجه‌ریزی عملیاتی در مقایسه با بودجه ریزی سنتی توضیح داد: در این راستا می توان به تخصیص هدفمند اعتبارات، امکان ردیابی اعتبارات از مرحله تخصیص تا هزینه‌کرد (بر اساس بهای تمام شده و ۵۰۰ تا ۷۰۰ فعالیت تعریف شده) و امکان ارزیابی عملکرد واحد مجری نسبت به خدمات خروجی بر مبنای فعالیت هدف گذاری شده اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت: در گام نخست، این طرح تا امسال در ۱۰ فرودگاه شامل بندرعباس، اصفهان، تبریز، گرگان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، لارستان، رشت و آبادان عملیاتی می‌شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.