| کد خبر: 227121 |

باند 29 راست فرودگاه مهرآباد کاملا عملیاتی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد کاملا عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد کاملا عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

به گزارش تین نیوز، سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت باند 29 راست فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: باند 29 راست کاملاً عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

وی افزود: در شرایطی که باند 29 چپ مهرآباد با مشکلی مواجه شود، باند 29 راست بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این در حیطه اختیارات و تصمیم خلبان است، ما در زمان عملیات هر دو باند را عملیاتی اعلام کرده‌ایم، در شرایطی که خلبان تشخیص دهد، خصوصا برای تیک‌آف (بلند شدن هواپیما) از باند 29 راست استفاده کند، ما هیچ مشکلی نداریم و این باند کاملاً عملیاتی، استاندارد و قابل بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سؤال که وجود چندین باند در فرودگاه‌های دنیا نیز باب است؟ گفت: برخی فرودگاه‌ها بسته به ترافیک تا 6 باند پروازی هم دارند و این بسته به فضایی است که بتوانند زیرساخت‌های پروازی را توسعه دهند.

بنابراین گزارش فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد دارای دو باند پروازی هر کدام به طول حدود 4 کیلومتر است؛ این شامل باند 29 چپ به طول 4030 متر و باند 29 راست نیز با همین متراژ است.

باند 29 راست فرودگاه مهرآباد برای نخستین بار در ایران به شکل بتنی ساخته شد؛ دید افقی این باند حدود 800 متر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.