| کد خبر: 226355 |

ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه آبادان ۲ برابر شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی آبادان با افتتاح سالن اروند ۲ برابر افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی آبادان با افتتاح سالن اروند ۲ برابر افزایش یافت.

به گزاش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش امیرمکری شنبه در آیین افتتاح پروژه عمرانی فرودگاه آبادان با حضور معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: فرودگاه آبادان بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۶۰ هزار اعزام و پذیرش مسافر و بیش از هفت هزار و ۳۰۰ فروند نشست و برخاست هواپیما را تجربه کرده است.

وی افزود: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح های فرودگاه آبادان از جمله طرح های فرودگاهی دهه فجر است و شامل احداث ترمینال جدید به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع به ارزش۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

امیرمکری بیان کرد: بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه آبادان به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع و محوطه سازی به مساحت ۲ هزار متر مربع به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، بهسازی محوطه لندساید به مساحت ۱۵ هزار متر مربع به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، اجرای سردرب جدید فرودگاه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال شامل ۲ دستگاه موتور برق، ۲ دستگاه چیلر، ترانسفورماتور، هواساز و دیماند برق و اجرای شبکه هوایی برق به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های این فرودگاه است که امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسیدند.

وی در ادامه اظهار داشت: زیرساخت‌های فرودگاهی آبادان نسبت به گذشته بهبود یافته است، بخش‌هایی از هوانوردی در این فرودگاه نیز نیازمند توسعه است که برای اجرا شدن آن به حمایت مقامات استان خوزستان و شهرستان آبادان نیاز است.

امیرمکری افزود: بعد از ۵۰ سال ظرفیتی در آبادان ایجاد شده و تلاش می‌کنیم سطح سرویس و خدمات دهی به مردم آبادان را ارتقا دهیم و با ایجاد ترمینال کارگو نیز فعالیت اقتصادی در منطقه را توسعه خواهد یافت.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این آیین گفت‌: بازسازی شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سید زین العابدین موسوی افزود: شهرهای آبادان و خرمشهر پس از گذشت ۳۲ سال از جنگ همچنان بار سنگین زیرساخت‌های زخم خورده از جنگ تحمیلی را به دوش می‌کشند.

وی با اشاره به مشکل شبکه فاضلاب ابن ۲ شهر اظهار داشت:خوشبختانه هفته گذشته هیات دولت هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع بخشی از مشکلات شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر اختصاص داد.

موسوی بیان کرد: تا سال ۹۲ هیچ اقدام اساسی در این حوزه  صورت نگرفته بود ولی در دولت تدبیر و امید اعتباراتی خوبی برای ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر اختصاص یافت.

وی افزود: در دولت تدبیرو امید پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه‌ فاضلاب در آبادان به ۸۵ درصد  رسید که امیدواریم بزودی شاهد افتتاح آن باشیم.

فرماندار آبادان با اشاره به افتتاح سالن اروند فرودگاه آبادان گفت: این طرح با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید تا برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید شاهد نوین ترین سالن هواپیمایی در جنوب غرب کشور باشیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفاظت محیط زیست  معاون اول رییس جمهوری را  در سفر به استان خوزستان همراهی می‌کنند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.