| کد خبر: 222252 |

تعدیل 75 تا 90 درصدی تعرفه ناوبری و فرودگاهی برای ایرتاکسی

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اصلاحیه ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمدهای عمومی دولت و مصرف آن در موارد معین برای اجرا از اول آذر ماه ابلاغ شد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اصلاحیه ماده ۶۳ قانون وصول برخی درآمدهای عمومی دولت و مصرف آن در موارد معین برای اجرا از اول آذر ماه ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: این اصلاحیه روز بیستم آبان 99 توسط دبیر هیات دولت برای اجرا، ابلاغ شد و هیات وزیران با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح «آیین نامه اجرایی ماده (۶۳) قانون وصول بخشی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین» موضوع تعرفه خدمات در پاویون، تعرفه‌های خدمات ناوبری و فرودگاهی موافقت کرد.

وی ادامه داد: به دنبال این موافقت، تعرفه ها در بخش هوانوردی عمومی در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از 75 تا 90 درصد تعدیل و هواپیماهای آموزشی از معافیت 50 درصدی در پروازهای ناوبری برخوردار خواهند شد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: یکی از نکات مهم در این اصلاحیه توجه ویژه به برنامه توسعه هوانوردی عمومی است و برای اولین بار در تاریخ صنعت هواپیمایی کشور است که به هوانوردی عمومی هویت حقوقی و مستقل داده شده است.

سیدی بیان کرد: شفاف سازی تعاریف هواپیما و هوانوردی عمومی در راستای مفهوم یکسان از عبارات مذکور، تفکیک جدول عوارض ناوبری و فرودگاهی به دو جدول جداگانه مربوط به هواپیماهای با تناژ بیشتر و کمتر از ۹ هزار کیلوگرم و نحوه محاسبه آنها در راستای حمایت از توسعه هوانوردی عمومی، برخی از قابلیت های آیین نامه اجرایی مصوب است.

وی گفت: افزایش درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، منطقی کردن گروه بندی فرودگاه ها با لحاظ ترافیک و حجم مسافری آنها به منظور رونق و توسعه پرواز فرودگاه های کم ترافیک و مناطق کمتر توسعه یافته کشور و امکان کاهش و یا افزایش تعرفه های ناوبری و فرودگاهی تا سقف ۵۰ درصد با تصویب هیأت مدیره شرکت به منظور رسیدن به رونق و توسعه حمل و نقل هوایی، از دیگر قابلیت های آیین نامه اجرایی مصوب است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: ایجاد و حفظ شرایط رقابتی، عکس‌العمل سریع به تغییرات بازار، افزایش درآمد، کاهش بوروکراسی اداری، توسعه بازار هدف (پروازهای عبوری و پروازهای بین المللی)، توسعه و رونق هوانوردی عمومی در کشور و اعطای مشوق های لازم به منظور توسعه شبکه پروازی، پیاده سازی سیاست‌های تشویقی جهت ترغیب شرکت‌های هواپیمایی به انعقاد قرارداد و اجرای تعهدات مربوطه و اصلاح فرآیند وصول درآمدها، از دیگر قابلیت‌های آیین نامه اجرایی مصوب است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.