| کد خبر: 191553 |

امیرمکری در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز پاسخ داد:

◄ چند پرواز از آسمان ایران عبور کرد و چقدر نصیب ما شد؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که برنامه‌ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی ندارند و گفت: میزان پروازهای عبوری به طور متوسط روزانه بین 800 تا 840 پرواز است که شرکت فرودگاه ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان درآمد داشته است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اعلام کرد که برنامه ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی ندارند و گفت: میزان پروازهای عبوری به طور متوسط روزانه بین 800 تا 840 پرواز است که شرکت فرودگاه ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیاوش امیر مکری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با هماهنگی که با سازمان حج و زیارت و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» صورت گرفته است 19 فرودگاه کشور درگیر عملیات حج خواهند شد.

برآورد اعتبار 35 میلیون دلاری برای خرید تجهیزات

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه چه تجهیزاتی در دستور کار شرکت فرودگاه ها برای خرید قرار دارد، عنوان کرد: ما در حال حاضر برای خرید تجهیزات مربوط به فضای کنترل کشور و برج فرودگاه مهرآباد در حال برنامه ریزی هستیم که با خرید این تجهیزات تا 15 سال آینده از به روزرسانی این سیستم ها بی نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص برآورد هزینه خرید این تجهیزات نیز، گفت: حدود 30 تا 35 میلیون دلار برآورد اعتبار  شده که البته زمانی که وارد مذاکره با فروشندگان شویم، رقم واقعی هزینه مشخص خواهد شد.

امیرمکری در توضیح اینکه برای خرید این تجهیزات با کدام کشور مذاکره داشته اید؛ عنوان کرد: اگر به آن اشاره نکنیم بهتر است چرا که در نهایت سد راه خودمان خواهیم شد.

پروازهای عبوری به حالت قبل بازگشت

او در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پس از ساقط شدن هواپیمای آمریکایی چند کشور اعلام کرده اند که از آسمان ایران عبور نخواهند کرد و به تبع آن به چه میزان پروازها کاهش یافته است، گفت: پروازهای عبوری چند روز پس از این اتفاق، حدود 40 تا 50 پرواز در روز کاهش پیدا کرد ولی طی چند روز گذشته مجدداً به حالت قبلی بازگشت.

امیرمکری گفت: بعداً از اینکه التهاب برطرف شد و شرکت های هواپیمایی متوجه شدند که فضای ایران امن است و از سوی دیگر به نفعشان است که فضای اسمان ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما مراتب اعتراض خود را به دفتر منطقه ای ایکائو اعلام کردیم و پیگیر بحث های حقوقی و اعتراضمان هستیم، اظهار داشت: ما هیچ اقدامی در خصوص تشدید و یا ترغیب ایرلاین ها خارجی برای عبور از فضای کشورمان نکردیم چراکه خودشان می دانند که عبور از آسمان ایران از لحاظ اقتصادی و کوتاهی مسیر به نفعشان خواهد بود.

عبور 800 پرواز روزانه از فضای آسمان کشور در سال 97

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران میزان پروازهای عبوری را به طور متوسط 800 تا 840 پرواز در روز در شرایط عادی اعلام کرد.

طبق گفته امیرمکری درآمد شرکت فرودگاه ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان بود.

طلب 700 میلیارد تومانی از ایرلاین های داخلی

وی میزان طلب شرکت فرودگاه ها را از ایرلاین های داخلی را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که این رقم بیشتر از این انباشت نشود از همین رو طی برنامه ای با گرفتن چک، تعهد و از این قبیل کارها قصد داریم  بدهی خود را با شرکت های هواپیمایی تسویه کنیم.

امیرمکری در پاسخ به سؤال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه ظاهراً قرار است تعرفه های فرودگاهی برای ایرلاین ها در فرودگاه های کشور کاهش پیدا کند، بیان کرد: با توجه به شرایطی که شرکت های هواپیمایی داخلی در شرایط کنونی دارند قرار است که ما طبق آیین نامه اجرایی ماده 63 قانون وصول که تعرفه های خدمات فرودگاهی است را تعدیل کنیم.

برنامه ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی نداریم

وی به این نکته هم اشاره کرد که شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران محل درآمد خوبی دارد اما ما باید تجهیزات فرودگاهی را در جهت ایمنی پروازها بروز نگه داریم به همین جهت هزینه های ما بالا است.

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه سهم بزرگی از درآمد این شرکت از بخش ناوبری است آیا برنامه ای برای جداسازی بخش فرودگاهی و ناوبری خواهید داشت، توضیح داد: خیر ما برنامه ای برای جداسازی این دو بخش نخواهیم داشت؛ توجه داشته باشید که درآمدهای فرودگاهی در حال حاضر پاسخگوی راهبری هزینه ها و به روزرسانی فرودگاه ها را نمی دهد بنابراین دو بخش به هم کمک می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ع.1 0 0

    به عنوان یکی از پرسنل شرکت فرودگاه ها که در حوزۀ هوانوردی اشتغال به کار داشته و شخصاً برای مدیرعامل جدید احترام قائل هستم باید عرض کنم این امر کاملاً درست و منطقی است که جدایی هوانوردی از فرودگاهی فعلاً امکان پذیر نمی باشد و همه برای سرپابودن و ماندن شرکت به آن واقفیم اما آیا نمی بایست برای سود آور نمودن بخش فرودگاهی فکری نمود؟ آیا نمی بایست از خط مشی های موفق کشورهای پیشرو الگوبرداری کرد تا با ایجاد رقابت در هر دو بخش به اثر بخشی، کارایی و نهایتاً بهره وری بالاتر که حلقه مفقوده همه سازمان های دولتی است، دست یابیم؟ انتقادی که به ایشان داریم رد کلی این موضوع و عدم اشاره به برنامه های راهبردی و عملیاتی در این خصوص می باشد.
    با تشکر