| کد خبر: 180476 |

◄ فرودگاه شاهرود و سمنان نقش بی‎بدیلی در رونق استان دارند

مدیر فرودگاه شاهرود پیرو برگزاری نشست فعالان حوزه گردشگری گفت: در این نشست به موارد مهمی در این حوزه اشاره شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به فرودگاه‎های استان سمنان برای رونق بخشیدن به این صنعت بود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه شاهرود پیرو برگزاری نشست فعالان حوزه گردشگری گفت: در این نشست به موارد مهمی در این حوزه اشاره شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به فرودگاه‎های استان سمنان برای رونق بخشیدن به این صنعت بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، مرتضی حمیدپور در این باره گفت: نشست فعالان حوزه گردشگری با همت آقای حسینی شاهرودی، نماینده محترم شاهرود و میامی و با حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه‎گذاران  در فرودگاه شاهرود برگزار شد و در آن مسائل مربوط به گردشگری و کارگو (صادرات و واردات) مورد بررسی قرار گرفت.  

وی با اشاره به این‌که در این نشست نتایج اولیه خوبی گرفته شد، گفت: میان حاضران چند موضوع مورد بحث قرار گرفت که یکی از آن‌ها فراهم کردن امکان پروازهای مستقیم برای گردشگران اروپایی به فرودگاه شاهرود برای رونق دادن به تورهای گردشگری کویرنوردی و جاذبه‎های خاص استان بود. هم‌چنین رونق دادن به اکوتوریست و برقراری پروازهای آموزشی و استقرار وسایط تفریحی همچون بالن در فرودگاه برای استفاده گردشگران و اقامت گردشگران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حمیدپور با بیان این‌که در زمینه فرودگاه با توجه امکانات موجود، آمادگی لازم برای ارائه خدمت به طرح‎های گردشگری و کارگو وجود دارد، گفت: این‌ها همه زنجیره‎های ارزش را برای صنعت گردشگری استان فراهم می‌کنند و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا بتوانیم در فراهم کردن زمینه‌های توسعه استان مفید واقع شویم و در این نشست هم بر استفاده هم‌زمان از هر دو فرودگاه استان یعنی فرودگاه شاهرود و سمنان به منظور رونق گرفتن خود آن‌ها و در ادامه رونق گرفتن و توسعه استان تاکید ویژه‎ای شد.

وی هم‌چنین در مورد مسائل مربوط به دستور رئیس جمهوری در مورد بین‎المللی (مرزهوایی) شدن فرودگاه شاهرود گفت: ما برای ارتقای فرودگاه خوشبختانه در مورد سامانه‎های کمک ناوبری مشکلی نداریم اما باید در مورد منابع انسانی، تجهیزات پشتیبانی و تکمیل توسعه و بهسازی سطوح پروازی اقدامات لازم انجام شود که این امر همکاری شرکت فرودگاه‎ها و استانداری سمنان را می‎طلبد. ایجاد واحدهای گذرنامه، گمرک، دفتر امور خارجه، قرنطینه و غیره نیز از سوی استانداری در حال پیگری است و امیدواریم در آینده با حرکت در این مسیر موفق به دریافت گواهی‎نامه فرودگاهی شویم.

مدیر فرودگاه شاهرود با بیان این‌که پیگیری خوبی از سوی استانداری در حال انجام است تا زمینه‎های صادرات محصولات کشاورزی استان از فرودگاه فراهم شود، ادامه داد: به تازگی نیز از سوی استانداری اطلاع دادند که براساس دستور ریاست محترم جمهوری اعتبار 30 میلیارد تومانی تهیه تجهیزات و توسعه فرودگاه شاهرود مصوب و ابلاغ شده است که به امید خدا طی سالهای 98 و 99 اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان گفت: وجود دو فرودگاه در استان سمنان بسیار مغتنم است و می‎توانیم با فعال‎سازی هر دو فرودگاه به عنوان مکمل یکدیگر منافع زیادی را در زمینه اقتصادی، تفریحی و غیره برای مردم استان به همراه بیاوریم.

گفتنی است، نشست یک روزه فعالان حوزه گردشگری، جمعه 14 دی، به میزبانی فرودگاه شاهرود برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.