| کد خبر: 177455 |

◄ نصب فرستنده‌های سیستم جدید سوئیچینگ در مهرآباد

فرستنده‌های سیستم جدید سوئیچینگ در مهرآباد به‌طور کامل نصب شد.

تین نیوز

تعویض سیستم سوئیچینگ فرودگاه مهرآباد در دستور کار قرار گرفت.

سامانه سوئیچینگ در فرودگاه ارتباط بین گیرنده و فرستنده و هم‌چنین مکالمات برج مراقبت پرواز و خلبان را برقرار می‎کند و منجر به تبادل اطلاعات کلامی می‎شود که باهمت و اعتبار شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و اداره‌کل ارتباطات بعد از 25 سال در فرودگاه مهرآباد نوسازی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی به نقل از مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، میرسعید صفی‌نیا گفت: در ماه گذشته با تلاش بی‌وقفه در خصوص پروژه نصب سوئیچینگ فرودگاه مهرآباد این پروژه به پیشرفت مناسب و قابل‌توجهی رسیده است.

وی گفت: سامانه سوئیچینگ و پیرو آن فرستنده و گیرنده‌ها جز اصلی‌ترین تجهیزات یک فرودگاه محسوب می‌شوند و برقراری ارتباط بین کنترلر مراقبت پرواز و خلبان از طریق این سامانه‌ها برقرار می‌شود. فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور ملزم به داشتن بروزترین تجهیزات هوانوردی است. بنابراین باید سامانه سوئیچینگ و فرستنده و گیرنده‌های ثابت این فرودگاه نیز از قابلیت‌های بالایی برخوردار باشند.

صفی‌نیا گفت : با توجه به ترافیک بالای فرودگاه مهرآباد تعویض تجهیزات عملیاتی به صورتی که خللی در عملیات هوانوردی ایجاد نگردد کار بسیار فنی و ظریفی است و هر دو اداره‌کل ارتباطات و ناوبری هوایی به همراه اداره الکترونیک فرودگاه مهرآباد با برنامه‌ریزی دقیق عملیات نصب این سامانه‌ها را در دو فاز نصب فرستنده‌ها و گیرنده ها و نصب سامانه سوئیچینگ طراحی نموده و در فاز اول و در سه هفته کاری موفق به نصب ۱۸ فرستنده جهت پشتیبانی از ۹ فرکانس عملیاتی فرودگاه مهرآباد شدند.

صفی‌نیا گفت : تا پایان فصل پاییز سوئیچینگ جدید مهرآباد عملیاتی می‌شود.

عمر سامانه سوئیچینگ فعلی فرودگاه مهرآباد ۲۵ سال و فرستنده و گیرنده ها ۱۰ سال است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.