| کد خبر: 175770 |

◄ بهره برداری از پهپادهای غیر نظامی در فضای کشور منوط به ارائه طرح پرواز به مراقبت پرواز

دارندگان پهپادها باید در اسرع وقت مدارک آموزش خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کنند تا نسبت به صدور کارت اپراتوری پهبادهای غیرنظامی اقدام شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی گفت: بهره‌برداری از پهپادهای غیرنظامی در فضای جمهوری اسلامی ایران منوط به ارائه طرح پرواز به مراقبت پرواز است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمدسعید شرفی افزود: در راستای ساماندهی بهره‌برداری از پهپادهای غیرنظامی در فضای کشور، شرکت‌هایی مجاز به ارائه خدمات پهپاد و کوادکوپتر هستند که در خصوص ثبت ریز پرنده‌ خود در سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

وی افزود: هم‌چنین مجوز فعالیت از این سازمان اخذ و برای هر یک از پروازها با رعایت شرایط عملیاتی نسبت به ارائه طرح پروازی به واحدهای مراقبت پرواز اقدام کنند.

شرفی تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه سال جاری چنان‌چه پهبادها بدون هماهنگی واحدهای مراقبت پرواز اقدام به فعالیت کنند عملیات و اقدامات این ریز پرنده ها غیرمجاز تلقی شده و از جانب ماموران انتظامی و امنیتی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی افزود: در روزهای آتی لیست شرکت‌ها و افرادی که ازنظر سازمان هواپیمایی کشوری مجاز به ارائه خدمات و فعالیت پروازی  هستند منتشر خواهد شد هم‌چنین این لیست در حال حاضر در اختیار واحدهای مراقبت پرواز قرارگرفته و اقدامات اولیه جهت پذیرش طرح‌های پروازی و هماهنگی با سامانه یکپارچه پدافند کشور در حال پیگیری جدی است.

وی ادامه داد: دارندگان پهپادها باید در اسرع وقت مدارک آموزش خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه کنند تا نسبت به صدور کارت اپراتوری پهبادهای غیرنظامی اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.