| کد خبر: 157992 |

کاربرد ماژول TBO در ارتباطات فضاهای اقیانوسی و بیابانی تشریح شد

در جلسه کمیته CNS اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، کاربرد سیستم های ماژول TBO در فضاهای اقیانوسی و بیابانی وسیع تبیین شد.

تین نیوز
در جلسه کمیته CNS اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، کاربرد سیستم‌های ماژول TBO در فضاهای اقیانوسی و بیابانی وسیع تبیین شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در هفتاد و هشتمین جلسه کمیته ارتباطات، ناوبری و نظارت (CNS)، علیرضا صباحی، کارشناس مسئول الکترونیک اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی هوانوردی به بررسی و تبیین سرویس های ماژول TBO پرداخت.

صباحی توضیح داد: ماژول TBO با  رویکرد ارائه سرویس ارتباطات و نظارت  در فضاهای اقیانوسی و بیابانی وسیع که امکان نصب سامانه های  VHF communication   و PSR SSR  radars  وجود دارد،  با عنوان PBCS framework  و به کمک  داده های ارتباطی مطرح در بحث air to ground  data communication به ارائه نقشه راه می پردازد.

وی درباره سرویس CPDLC عنوان کرد: این ماژول با استفاده از سرویس CPDLC در بخش ارتباطات تمام مکالمات  استاندارد مورد استفاده بین کنترلرهای مراقبت پرواز و خلبان ها  را در فضاهای اقیانوسی و بیابانی به کمک دیتاهایی در قالب متن پیاده سازی می کند. به دلیل عدم توانایی در ارائه سرویس صوت  رادیویی به دلیل پیاده سازی نشدن ایستگاه‌های VHF در اقیانوس ها، این سرویس به صورت سنتی قابل پیاده سازی نیست و در غیاب داده های ارتباطی به صورت procedural  پیاده سازی می شود که کاهش چشمگیر ظرفیت ترافیک هوایی مذکور را به دنبال دارد.

صباحی درباره سرویس ADS-C نیز عنوان کرد: با استفاده از سرویس ADS-C و همچنین داده های ارتباطی هواپیما قادر خواهد بود، موقعیت مکانی خود را که  از طریق ماهواره های مکان یابی به دست آورده، به صورت پریودیک و منظم بدون دخالت خلبان  توسط  دیتا لینک ها به مراکز کنترل ارسال و کنترلرها را از موقعیت مکانی خود آگاه کند و می توان سرویس surveillance را نیز در این فضا ها ارائه کرد.

وی افزود: امکان نصب سامانه های راداری در اقیانوسها وجود ندارد و فقط دادههای ارتباطی می‌توانند در این حوزه کار کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.