| کد خبر: 246746 |

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری تونل زره

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از محور شهرکرد - شلمزار گفت: در جلسات مربوط به سفر ریاست جمهوری برای تکمیل و بهره برداری از تونل زره و راه های طرفین از محل اعتبارات ماده ۵۶ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از محور شهرکرد ـ شلمزار گفت: در جلسات مربوط به سفر ریاست جمهوری برای تکمیل و بهره برداری از تونل زره و راه های طرفین از محل اعتبارات ماده ۵۶ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی اظهار داشت:  این طرح تا سال ۱۳۹۹ ردیف ملی نداشت و با پیگیری این تونل به طرح شهرکرد ـ بازفت ـ مسجدسلیمان ملحق شد.

وی اظهار داشت: در همان سال با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری مقرر شد برای تکمیل این پروژه تا پایان سال ۹۹، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به صورت تخصیص نقدی پرداخت شود؛ اما تا سال ۱۴۰۰ محقق نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: از اعتبار تخصیص داده شده به پروژه احداث تونل زره، ۳۵ میلیارد تومان در اوایل سال ۱۴۰۰ و مابقی هم اواخر سال قبل تحقق پیدا کرد.

مقصودی خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد تورم و افزایش هزینه ها بودیم تا جایی که رقم ۷۰ میلیارد تومان که در نیمه اول سال ۹۹ پیش بینی شده بود، کفاف نداد و پروژه با تاخیر مواجه شد.

وی گفت: با وجود مشکلات موجود در خصوص اعتبارات، حفاری تونل زره انجام و بخشی از تونل لاینینگ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری که قابل توجه است در تونل زره به سمت شلمزار انجام شده است، افزود: در حال حاضر مطالبات پروژه بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و به دلیل پیشرفت کم پروژه، جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار نگرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.