◄ سرمایهگذاری آذربایجان بر خط ریلی رشت-انزلی نیست
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل وضعیت ساخت خط ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل وضعیت ساخت خط ریلی رشت-انزلی و رشت-آستارا را تشریح کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از فارس، خیرالله خادمی گفت: مسیر ریلی از قزوین- رشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، ساخته شده و در آستانه بهرهبرداری قرار دارد.
او به انجام پروژه رشت-آستارا توسط راهآهن و رشت-انزلی توسط شرکت ساخت اشاره کرد و گفت: خط رشت-انزلی و همچنین رشت -آستارا تا 10 کیلومتر پس از رشت، مشترک است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: از آنجا این مسیر ریلی دوشاخه میشود که یک شاخه به سمت بندرانزلی میرود و یک شاخه هم به سمت بند آستارای ایران میرود و این دو خط کارکرد مختلف دارند.
خادمی ادامه داد: بندر انزلی، شهر انزلی و منطقه آزاد انزلی در قالب یک خط آنتنی 50 کیلومتری به شبکه ریلی کشور وصل میشود.
او تصریح کرد: در دو قطعه رشت تا انزلی را میسازیم که یکی از قطعهها از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شد و امروز 20درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حملونقل تصریح کرد: زیرسازی مسیر رشت-بندرانزلی در حال انجام است، همچنین مناقصه قطعه دوم هم در پایان سال 96 انجام شد و پیمانکار در قطعه دوم رشت تا انزلی در حال تجهیز کارگاه است.
خادمی در ادامه گفت: در راستای تکمیل شبکه ریلی شمال-جنوب کشور و اتصال شبکه ریلی به خط آهن آستارای ایران-آستارای آذربایجان، ضرورت داشت خط پس از رشت در ادامه مسیر به آستارا متصل شود تا شبکه ریلی بینالمللی تکمیل شود.
او اظهار داشت: رقم 500 میلیون دلاری که قرار است آذربایجان به تکمیل خطریلی کمک کند، مشمول تکمیل خط رشت -آستارا است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.