| کد خبر: 40924 |

◄ خبر خوش آخوندی درباره فرودگاه امام و قطار سریع السیر

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم، نحوه اتصال به فرودگاه امام است، گفت: از طریق قطار سریع‌السیر مسافران به سرعت از ایستگاه راه‌آهن تهران به فرودگاه امام متصل می شوند تا از این طریق از ترافیک سنگین در این مسیر رهایی یابند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام در جمع خبرنگاران گفت: عملیات احداث قطار سریع‌السیر تهران- فرودگاه امام - قم- اصفهان با سرعت بیش از 300 کیلومتر به زودی آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه از مدت ها پیش، کارهای زیرسازی این پروژه مهم انجام شده اما به خاطر مشکلات مالی متوقف شده بود، گفت: پس از مذاکراتی که به خاطر تامین مالی این قطار سریع السیر انجام شد، به زودی با حضور رئیس جمهور عملیات ریل گذاری آن آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی، افزود: این پروژه ملی تحولی بزرگ در صنعت ریلی کشور است که امیدواریم با ورود فناوری قطار سریع السیر به ایران، خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

وی درباره جزئیات قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این قطار از ایستگاه راه آهن، و سپس ایستگاهی دیگر در مرکز شهر احداث خواهد شد به سمت فرودگاه امام و سپس به شهرستان قم متصل می شود.

آخوندی، با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مردم، نحوه اتصال به فرودگاه امام است، گفت: از طریق قطار سریع‌السیر، مسافران به سرعت از ایستگاه راه‌آهن تهران به فرودگاه امام متصل می شوند تا از این طریق از ترافیک سنگین در این مسیر رهایی یابند.

وی در پایان گفت: در ادامه این مسیر، قطار سریع‌السیر به قم متصل می‌شود تا افرادی که در قم زندگی می‌کنند و همه مسافران در این مسیر، بتوانند در مدت زمان 30 تا 35 دقیقه به تهران برسند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کلعلی 0 0

    اگر نمایندگان محترم مجلس این دکتر آخوندی را استیضاح نکنند دوباره سانحه قطار و هواپیما وجاده و سواره وپیاده و … انشاالله قبل از این عمل خود ایشان حد اقل گلوگاه خطرات را شناسایی و درصد احتمال خطر را کاهش داده و سالها در مسند وزارت بمانند.

  • Alex Dunn 0 0

    اگر ریل گذاری جدید، سامانه سیگنالینگ جدید، ایستگاه جدید، پرسنل جدید، نیروی کشش و واگن جدید و ازهمه مهمتر کل مسیر برقی شود و سامانه نگهداری ایجاد شود می توان امیدوار بود مسیر ریلی تهران فرودگاه قم روزی افتتاح شود، ولی آنروز زود نیست، زیرا هزینه و زیر بناها حداقل ۵ سال زمان می برند، آنهم نه با تشکیلات موجود راه آهن دولتی ایران، بلکه با کمک نیروها و فن آوری خارجی۰

  • ایرانی 0 0

    با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مردم، نحوه اتصال به فرودگاه امام است،???!!!!! جناب آقای دکتر آخوندی عزیز اگر این دغدغه رو دارید چرا اتمام پروژه اتصال مترو به فرودگاه رو پیگیری نمی کنید. ۱۰۰ میلیارد تومان پول این پروژه رو با توجه به همین دغدغه ای که شما داریدوزارت راه آقای نیکزاد از استانداری تهران گرفته و به اقای درویش داده که انجامش بده و در انزمان شاهد پیشرفت عالی بودیم ولی متاسفانه یک سال است متوقف شده و دو سال دیگر هم افتتاح نمی شه

  • کارشناس 0 0

    خود فرودگاه امام نیز به فراموشی سپرده شده است

  • کارشناس ارشد راه و ترابری 0 0

    فرودگاه امام به خطوط تاکسی - اتوبوس و مترو نیاز دارد نه به راه آهن سریع پروژه متروی فرودگاه را جدی تعقیب کنید که نیمه کاره مانده فاصله تهران تا فرودگاه امام مناسب قطار سریع السیر نیست در این فاصله نمی توان به سرعت بیش از ۱۶۰ رسید جناب وزیر نباید احساسی و غیر تخصصی صحبت کند خوب است در این رابطه نظر متخصصان را جویا شود نه افراد بله قربان گو در کدام شهر مهم دنیا دو ایستگاه در یک خط سریع السیر با فاصله ۴۰ کیلومتر گذاشته می شود؟ ایستگاه های خطوط سریع باید بیش از ۱۵۰ کیلومتر فاصله داشته باشند تا از مزیت سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بتوان استفاده مطلوبی ببریم و گرنه راه آهن سریع جنبه مضحک و ضد تبلیغاتی خواهد داشت چون بین فرودگاه امام و تهران سرعت قطار از حدود ۱۶۰ بالاتر نمی رود و مسافر فرودگاهی که سوار این خط سریع شده است هرگز سرعت بالاتری را تجربه نمی کند و برای او ماهیت سریع السیر زیر سوال می رود. و مسافران واقعی تهران - اصفهان مجبور به تحمل زمان سفر اضافی برای تقلیل سرعت ناشی از یک ایستگاه نزدیک به تهران می شوند و در مقابل چه بدست می آوریم؟ درصد اندکی از مسافران فرودگاه امام را می توان به خط سریع جذب نمود چون مسافران فرودگاه که مسافر بین المللی هستند مسافران دارای بار و بنه هستند و به همین علت تمایل آنها به تاکسی سواری برای رسیدن به مقاصد پراکنده در تهران بیشتر است و گرنه مجبور می شوند در فرودگاه امام سوار بر وسیله ای شده خود را به ایستگاه سریع السیر برسانند و بعد سوار قطار راه آهن سریع شوند و در ایستگاه تهران دوباره دنبال تاکسی باشند تا به منزل بروند. خوب برای آنها منطقی تر آن است که از همان فرودگاه امام دنبال تاکسی باشند. در صورت اجرا پیشنهاد وزیر محترم و منظور نمودن ایستگاه فرودگاه امام در خط سریع السیر: پول اضافه برای زیرساخت و ناوگان خرج می شود و زیان کاهش مسافران تهران – اصفهان(بخاطر افزایش زمان سفر) را متحمل می شویم و مسافران اندکی که در فرودگاه امام به تهران سوار می شوند به این طرح می خندند که چقدر ناکارآمد است. لطفا هزینه های گزاف خطوط سریع السیر را صرف تصورات و احساسات نکنید.

  • هومن 0 0

    مگر مترو فرودگاه امام ساخته نمیشود دیگر قطار سریع السیر از جای دیگر کدام صیغه ای است؟

  • Alex Dunn 0 0

    احسنت به اظهار نظر کارشناس ارشد ترابری که دقیقا درست نوشته اند۰آیا هرگز به میدان راه آهن رفته اید؟ مسافر بین المللی با بار برسد میدان راه آهن، آنهم بین ۲ الی ۵ بامداد۰البته ۱۶۰ کیلومتر هم بعید است۰بهرحال مترو و تاکسی بشرط مسیر اختصاصی گزینه های برترند۰البته اگر از قم به فرودگاه بروید قطار سریع السیر مناسب تر است بشرطیکه مسافر بین المللی اصلا وجود داشته باشد۰در هر حال فرودگاه امام موقعیت در نظر گرفته شده خود را سالهاست از دست داده وجایش را همسایگان عرب و ترک ربوده اند۰هرگونه شهرک ساختن در آنهم خیانت و اتلاف سرما یه های ملی است۰ لطفا به اولویت ها توجه بفرمائید۰فرودگاه امام هرگز فرودگاه شارل دوگل نخواهد شد، نه با این شرائط اقلیمی و هوانوردی و۰۰۰۰۰۰۰

  • حقگو 0 0

    جناب کارشناس ارشد راه وترابری اگر به چند فرودگاه مهم اروپا سربزنید متوجه خواهید شد ایستگاه قطار در طبقه تحتانی فرودگاه یا مجاورت آن است. آرلاندا در استکهلم، ماینر در فرانکفورت، اسکیپل در امستردام و… صد البته که همگی شاتل و تاکسی هم دارند. عزیزان من حالا که دکتر بمناسبت دهه مبارک فجر داره حداقل چهارتا برنامه عام المنفعه میریزه تو را بخدا وسوسه نکنید حداقل مترو راه بیفته آقا را پشیمان نکنید. از همه عزیزان علی الخصوص سر الکس متشکرم چون بی ریا همه مدل نظری داره.

  • حقگو 0 0

    هومن جان قطار قراره بره قم اشکالی داره حول وحوش فرودگاه هم یک نیش ترمز بزنه انقدر سنگ بندازید این هم بشه پروژه تهران شما سه دهه طول بکشه.

  • صابر 0 0

    عمو الکس چرا اینقدر نا امیدی اونوقت امثال …بقول شمابی کلاس و بقیه دوباره شاکی میشن و شما هم فرنگی مآب و فرنگ رفته مکدر. عزیز من فرودگاه شارل دوگل با مدیریت شده فرودگاه شارل دوگل نه با پول خالی دعا کنید امثال آقا مرتضی دیگر نیان شاید درست بشه ایه یاس کاری نمیکنه با حرف هم چیزی درست نمیشه در کنار انتقاد سازنده پیشنهاد هم بدهید

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    بنده با نظرات فنی کارشناس ارشد ترابری موافقم و کاش خودشان را معرفی می کرد ولی شاید از عواقب اظهار نام خود نگرانند. بهرحال بنده ده سال قبل در همکاری با آقای دکتر پورسیدآقایی که مجری راه آهن تندرو تهران - اصفهان بودند مطالعات توجیهی همین طرح را توسط مشاور فرانسوی SNCF - I پیگیری می کردیم در مطالعات مزبور مشاور خارجی اصرار داست که برای این مسیر ایستگاه برای شهر قم منظور نشود استدلال مشاور بر این بود که مسافران تهران - قم با راه آهن عادی سفر می کنند نه با راه آهن سریع السیر و مسافران قم - اصفهان بسیار اندک هستند و اگر ایستگاه قم منظور شود باعثافزایش زمان سفر قطارهای تهران - اصفهان می شود و همین افزایش زمان سفر مزیت اصلی راه آهن سریع السیر را کمرنگ می نماید و مشاور مقدار کاهش مسافران در این مسیر را بخاطر اضافه کردن ایستگاه قم محاسبه کرده بود و گزارش مطالعات مزبور موجود است آن موقع بنده در مقام کارفرمایی توضیح دادم که شهر قم مرکز استانی مهم و در حال توسعه شتابان در کشور ماست و پیش بینی نکردن ایستگاه برای شهر قم منطقی به نظر نمی رسد. ایستگاه فرودگاه امام به مراتب کم اهمیت تر از ایستگاه قم است و می توان افزودن ایستگاه قم را تحمل کرد ولی افزودن ایستگاه فرودگاه امام و همینطور ایستگاه قم باعثتقلیل قابل توجه جذابیت سفر با این مسیر می شود و مشاور طرح می تواند محاسبات تغییرات زمان سفر و تعداد مسافران را بر اثر افزودن هر یک از این دو ایستگاه و افزودن توام این دو ایستگاه را ارائه نماید تا مسئولان وزارت راه با دید روشن تصمیم بگیرند شایان ذکر است هم اکنون علاوه بر خط مترو به سمت فرودگاه امام که در دست ساخت است، در مسیر راه آهن موجود تهران - قم ایستگاهی به نام ایستگاه فرودگاه امام دارد و امکان سرویس دادن به فرودگاه امام را دارد و فقط کافی است مسیر فرعی از این ایستگاه تا داخل فرودگاه امام امتداد داده شود و سرویس ترابری محلی ریلی بین فرودگاه امام و تهران نیز مانند خدمات مترو برقرار شود.

  • حقگو 0 0

    دوستان عزیز من اقای صابر و الکس و هومن و کارشناس و کلعلی و دیگر دوستان سلام عزیزان من فرمایشات جناب وزیر در آن محفل دوستانه اینقدر هم جدی نیست انشالله پس از پروژه ازاد راه تهران شمال … نذر کنید انشاالله ساخته بشه به لوکوموتیو ران بفرمایید خارج از ایستگاه توقف ممنوع مثل واحد پولی