اتصال ریلی فارس به عسلویه با مشارکت پتروشیمی ها
جعفر قادری: پروژه ریلی شیراز–بوشهر–عسلویه با تأمین مالی پایدار و مشارکت ۴۰ درصدی شرکت های پتروشیمی اجرایی می شود؛ برنامهریزی ها برای آغاز عملیات در حال انجام است.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی، درباره ی آخرین وضعیت پروژه ی ریلی استان فارس گفت: با برنامه ریزی ها و تأمین منابع مالی پایدار برای خط ریلی شیراز–بوشهر–عسلویه قرار است، این طرح با مشارکت ۴۰ درصدی شرکت های پتروشیمی اجرایی شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبر نیوز، جعفر قادری در این خصوص اعلام کرد: با توجه به تولید بیش از ۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در عسلویه، اتصال ریلی فارس به این منطقه ضروری است.
به گفته نماینده شیراز، با توجه به تولید بیش از ۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در عسلویه، اتصال ریلی فارس به این منطقه ضروری است.
اگرچه پیمانکاران در ۱۱ قطعه فعالاند، کندی پرداخت ها روند پروژه را کند کرده است. برای رفع این مشکل، جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس، استانداران فارس و بوشهر، وزارت راه، وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی برگزار خواهد شد.
بر اساس توافق اولیه، ۳۰ درصد تأمین مالی بر عهده دولت، ۴۰ درصد پتروشیمی ها و ۳۰ درصد شرکت های راهسازی خواهد بود. این مدل می تواند خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه را ظرف ۳ تا ۴ سال به بهره برداری برساند.
قادری در پایان گفت: در حال حاضر، اولویت های اصلی خطوط ریلی استان شامل مسیرهای شیراز-بوشهر-عسلویه، شیراز-گل گهر و شیراز-اهواز است و مسیر ریلی شیراز-بندرعباس در اولویت های بعدی قرار دارد