|
کد خبر
۳۰۴۶۹۴
کپی شد
افزایش سرعت قطارهای ایران از 80 به 120 کیلومتر در ساعت
با تعویض ریل های ۱۸ متری و جایگزینی آن ها با ریل های ۱۰۸ متری، سرعت حرکت قطارها از ۸۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از نوسازی ۱۶۰ کیلومتر از شبکه ریلی کشور با ریل های طویل خبر داد و گفت: با تعویض ریل های ۱۸ متری و جایگزینی آن ها با ریل های ۱۰۸ متری، سرعت حرکت قطارها از ۸۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
به گزارش تین نیوز، جبارعلی ذاکری، در بازدید از روند اجرای طرح نوسازی خطوط ریلی در ایستگاه سراجو در شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگاران، از پیشرفت قابل توجه این پروژه در مسیرهای مختلف استان آذربایجان شرقی خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب ۱۱ بلاک و در مسیرهای شمال غرب، شمال شرق و مسیر اصفهان در حال اجراست، افزود: در این پروژه، ریل های قدیمی ۱۸ متری با ریل های طویل ۱۰۸ متری جایگزین می شوند که از نظر ایمنی، کیفیت و صرفه جویی بسیار مؤثر و قابل توجه است.
ذاکری ادامه داد: در حال حاضر، عملیات نصب ریل های طویل در ۶۰ کیلومتر از خطوط ریلی آذربایجان شرقی در حال اجراست و اجرای این طرح نقش مهمی در ارتقای سطح ایمنی و عملکرد خطوط خواهد داشت.
در ادامه این بازدید، سیدمصطفی داوودی، معاون فنی راه آهن کشور نیز با اشاره به مزایای اجرای این طرح، اظهار داشت: با تعویض ریل های ۱۸ متری و جایگزینی آن ها با ریل های ۱۰۸ متری، سرعت حرکت قطارها از ۸۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.
وی افزود: افزایش کیفیت جوشکاری، کاهش هزینه ها و تسریع در اجرای پروژه از دیگر مزایای فنی و اقتصادی این طرح است.
علیرضا سیلمانی، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی همچنین در این بازدید بیان داشت: اجرای این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان از خردادماه آغاز شده و در پنج بلاک از مسیرهای ریلی استان در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، عملیات ساخت و نصب ریل های طویل به صورت کارگاهی در ایستگاه سراجو در حال انجام است که این اقدام، نقطه عطفی در روند نوسازی خطوط ریلی استان محسوب می شود.
منبع:
خبرگزاری فارس