بازدید سایت : ۲۰۴۲۸
| کد خبر ۳۰۲۳۲۲
کپی شد

راهبرد جدید را‌ه‌ آهن در بهبود کیفیت بخش مسافری و گردشگری

مهم ترین راهبرد شرکت راه آهن در دوره مدیریت جبارعلی ذاکری، برقراری توازن میان بخش های مسافری و باری و تلاش برای توسعه صنعت گردشگری ریلی داخلی و خارجی است.

 راهبرد جدید را‌ه‌ آهن در بهبود کیفیت بخش مسافری و گردشگری
تین نیوز |

تغییر در استراتژی کلان راه آهن به منظور برقراری توازن میان بخش های مسافری و باری و تلاش برای توسعه صنعت گردشگری ریلی داخلی و خارجی را می توان مهمترین راهبرد این شرکت در دوران مدیریت دکتر ذاکری دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل ایران، صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنایع نوظهور در مباحث مربوط به اقتصاد پایدار به حساب می آید که با قوت گرفتن فرآیند جهانی شدن از ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز، از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است. 

از سوی دیگر، حمل و نقل را باید قلب صنعت گردشگری دانست که بر این اساس، سخن راندن از گردشگری بدون توجه به زیرساخت های حمل و نقل مورد نیاز آن، امری غیرمعقول به نظر می رسد.

اگرچه حمل و نقل هوایی به ویژه در بخش گردشگری بین المللی به واسطه قابلیت هایی چون سهولت و تسریع در سفر، موفق به کسب بیشترین درآمد حاصل از گردشگری شده، اما با ظهور قطارهای سریع السیر، رشد تعامل راه آهن ها در مناطق مختلف جهان و فراهم شدن زیرساخت های فنی – حقوقی لازم برای سفر به کشورهای همسایه با قطار، شاهد نقش آفرینی روز افزون راه آهن ها در توسعه گردشگری ریلی بوده ایم.

بنا به همین دلایل، اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) نیز موضوع بسط گردشگری ریلی در سطح جهان را از طریق پروژه تاپ ریل (UIC TopRail) دنبال می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.