بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

۲۸ نیاز فناورانه شرکت راه آهن بررسی شد

۲۸ نیاز فناورانه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشسستی مشترک با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.

۲۸ نیاز فناورانه شرکت راه آهن بررسی شد
تین نیوز |

۲۸ نیاز فناورانه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشسستی مشترک با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، نشست بررسی نیازهای فناورانه و ظرفیت های همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان برگزار شد.

در این نشست، جواد سادات فریزنی مدیر کل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی، "شکری" دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل پیشرفته و فضایی، "محمد مهدی حیدری" رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، "سید میعاد صالحی" معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، "جواد مشایخ" سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان و جمعی از مدیران مجموعه های مرتبط با حوزه دانش بنیان وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

در این نشست علاوه بر بررسی ۲۸ نیاز فناورانه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیشنهادات فناورانه این شرکت به معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تحویل شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست با تاکید بر اینکه امکان تولید داخل در حوزه ریلی با بررسی های انجام شده وجود دارد، گفت: پروژه "ایران راه" که در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است، می تواند به عنوان یک پیشران حضور شرکت های دانش بنیان و ساختمان و همچنین فناورانه تر شدن حوزه های ریلی کشور باشد.

در این نشست راه آهن جمهوری اسلامی ایران با معرفی پروژه های علمی که برخی نیز در لبه حوزه ریلی سطح جهانی قرار دارد، آمادگی این شرکت را برای همکاری در نفوذ فناوری های دانش بنیان و تخصیص بودجه لازم اعلام کرد.

مشایخ، سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تقدیر از فعالیت های ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان در حوزه های کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن که سبب پیشبرد اهداف معاونت علمی در نفوذ فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان شده است، سایر حوزه های وزارت راه و شهرسازی را اعم از جاده ای، ریلی، بنادر و هوایی، فرصت مناسبی برای حضور حضور فناوری های نوین برشمرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به حوزه وسیع فعالیت ها می تواند زمینه ساز ظهور فناوری در لایه های مختلف اجتماعی بشود، به گونه ای که طعم شیرین فناوری های دانش بنیان را به مردم معرفی کند و در این حوزه برای عموم مردم نقش آفرینی کند.

مشایخ تصریح کرد: معاونت علمی با در اختیار داشتن مجموعه ای از ابزارهای سیاستی گوناگون می تواند برای پیشبرد پروژه های اولویت دار کشور ابزارها را متناسب با پروژه های مختلف در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

در این نشست همچنین موضوعات مهم دیگری نیز مطرح شد. به گفته سادات، مشاور وزیر راه و شهرسازی، هم اکنون طرح "تولید بار اول" در راه و شهرسازی در دست انجام است و این وزارتخانه در طرح های به اتمام رسیده در رتبه چهارم در میان سایر وزارتخانه قراردارد که هدفگذاری این وزارتخانه کسب رتبه نخست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    به یه بنده خدایی گفتن پس کو دنبه ات؟

  • ناشناس پاسخ

    یاد مرکزی جهادی پیشرفت دوره آقای رسولی بخیر!
    این دو مدیرعامل چه کارهای نمایشی که نکردند (هم رسولی وهم صالحی).

    کاش کسی میامد ما را از شر رفتارهای پوپولیستی اینها نجات میداد

  • کارشناس ریلی پاسخ

    بزرگترین نیاز فن آورانه راه آهن استفاده از مدیران متخصص ومتعهد برای پیشبرد امور است چیزی که الان نداره از راس تا کف مدیریت ها بایستی عوض بشوند بعد از آن در مورد من آوری و این جور چیزها حرف بزنید در مورد فن آوری کسانی باید صحبت کنند که اول دستگاهی که به آن مدیریت می کنند را بشناسند این در حالی است که میعاد صالحی و رفقا همچنان اند خم کوچه شناخت گره خورده اند.