| کد خبر: 267018 |

افزایش توامان مسافران قطارهای بین شهری و حومه‌ای

معاون مسافری شرکت راه آهن از افزایش توامان مسافران قطارهای بین شهری و حومه ای در دولت سیزدهم خبر داد.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه آهن از افزایش توامان مسافران قطارهای بین شهری و حومه ای در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن، «میرحسن موسوی» معاون مسافری راه آهن با اشاره به تشکیک برخی اشخاص و رسانه ها درباره شکسته شدن رکورد حمل مسافر ریلی در سال ۱۴۰۱ و نیز ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ گفت: این صحبت ها مبنای منطقی ندارد و به نظر می رسد ناشی از بی اطلاعی و غرض ورزی های شخصی است.

وی با اشاره به سابقه هفت ساله حضور خود در سمت معاون مسافری راه آهن که پیش از آن نیز سال ها در مسوولیت های مختلف راه آهن بوده است، تصریح کرد: به عنوان یک فرد مطلع که در دولت های مختلف در حوزه ریلی مسوولیت داشته ام عرض می کنم که به طور قطع رکورد تاریخ راه آهن در حوزه حمل مسافر ریلی در سال ۱۴۰۱ شکسته شد.

معاون مسافری راه آهن درباره چگونگی محاسبه آمار حمل و نقل ریلی مسافری، بیان داشت: سال هاست مبنای محاسبه آمار حمل مسافر ریلی تغییری نکرده است. در همه حوزه های حمل و نقلی در همه جای جهان مبنا تعداد مسافر است. ما نیز از سال ها پیش از همین مبنا در گزارش عملکرد مسافر ریلی استفاده کردیم.

وی درباره اظهار نظر برخی افراد درباره کاهش مسافران قطارهای بین شهری، افزود: جهت اطلاع این افراد باید بیان داشت که با تلاش های همه دست اندرکاران حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، نسبت به سال های ٩٧ و ٩٨ یعنی دوره پیش از کرونا، هم در مسافران قطار برون شهری و هم در مسافران قطارهای حومه ای رشد قابل توجه داشته ایم که در آمارها مشهود است.

موسوی درباره چگونگی شکسته شدن رکورد حمل مسافر با وجود مشکلات مختلف و ثابت ماندن تعداد لکوموتیو و واگن مسافری، ادامه داد: افزایش بهره وری واگن های مسافری از طریق چرخشی کردن قطارها و کاهش توقف واگن ها در ایستگاه های مختلف، افزایش تقاضای سفر ریلی، اختصاص قطارهای با ضریب اشغال کم به مسیرهای پرتردد و بالا رفتن ضریب اشغال واگن های مسافری، از مهم ترین اقدامات انجام شده برای افزایش مجموع مسافران ریلی در ۲ سال گذشته و در نتیجه شکسته شدن رکورد حمل مسافر ریلی بوده است.

گفتنی است، سال گذشته با جابه جایی ۲۹ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر، رکورد جابه جایی های مسافری شکسته شد. رکورد قبلی مربوط به سال ۸۹ با ۲۸.۸ میلیون نفر بود. دستیابی به این مهم از مسیر استفاده بهینه از واگن های مسافری به ویژه افزایش قطارهای در چرخش رخ داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 8 2

    خب پس معنی این حرف اینست که جابجا شدن یک مسافر در مسیر تهران به قم ، معادل جابجاشدن یک مسافر در مسیر اهواز به مشهد است.
    خدایا چرا چنین اشخاصی بر ما حاکم شده اند؟

    • ناشناس 7 2

      قدیمیا گفتن عقل که نباشه جان در عذاب است.
      حکایت این بندگان خداست که مدیریت راه آهن را در دست بی کفایت خود گرفته اند.
      خب آخه مرد حسابی واقعا اینقدر سخته فهم اینکه نفر کیلومتر شاخص اصلی است و شاخب نفر می تواند گمراه کننده باشد ؟
      چرا اصرار دارید به کاری که در نتیجه کارشناسان شما را بیسواد خطاب کنند؟
      آقای موسوی چرا آبروی چندین ساله خود را به خاطر دستور یک شخص موقت و بی صلاحیت به خطر می اندازید؟ این صندلی اینقدر ارزش دارد ؟

    • ناشناس 8 2

      احسنت .
      با این حساب مثلا میتوان گفت که جابجایی یک مسافر با یک هواپیما در مسیر نیویورک به دوبی معادل جابجایی یک مسافر با هواپیما در مسیر تهران به اصفهان است.
      وقتی نمیفهمید راحتید به خدا!
      دلیل این بی خیالی مدیران را فهمیدیم: این که نمیفهمند و راحتند!

  • ناشناس 6 2

    کماکان ارجاع می دهیم به گزارشهای تخصصی منتشر شده توسط تعداد زیادی از کارشناسان قدیمی بخش ریلی که با اعداد و ارقام خود راه آهن اثبات نموده اند راه آهن در مورد رکوردشکنی دارد دروغ می گوید و از اعداد پرت و بدون مرجعیت جهانی برای خودنمایی استفاده می کند. متخصصین امر میدانند که در کل کشورهای دنیا شاخص حمل مسافر و بار ریلی نفرکیلومتر و تن کیلومتر است نه نفر و تن.
    مقداری سواد و اندکی عقل لازم است برای فهم این موضوع اما خب اینجا ایران است و هر چقدر در رده مدیریت بالاتری از دولت قرار گرفته باشی بیسوادتر هستی. به همین دلیل است که می بینیم مدیرعامل راه آهن و معاونش و مدیرش ... اکثرا از نظر سطح تحلیل و فهم مسائل خیلی عقب تر از مدیران و کارشناسان غیردولتی هستند. حتی هوش و فهم و درک یک بچه 22 ساله تازه از دانشگاه درآمده هم از اینان بیشتر است .
    باید فکری به حال نظام حکمرانی کشور کرد که متاسفانه گرفتار قد کوتاه ها شده است. تا ایران از دسته نرفته باید کاری کرد.

  • غلام 5 2

    من که یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن هستم و در بطن کار ، مشاهده می کنم در طی حداقل یک سال اخیر تعداد لکوموتیوهای فعال کم شده تعداد رام قطارها کم شده در نتیجه خروجی خدمت راه آهن هم باید کم شود
    اما تعداد رفت و برگشت قطارهای محلی با مسافت کم، چندین نوبته شده در نتیجه منطقی است دایره خدمت رسانی کم شده و نمی شود معیار تعداد مسافر را مقیاس خوبی از افزایش خدمت رسانی راه آهن ذکر کرد

  • ناشناس 2 5

    این اشخاص توسط پورسید پست و مقام گرفتند قبل از این هم راشدی بود و بخش مسافری رو منهدم و به لجن کشیدن