| کد خبر: 265552 |

درخواست خرید ۱۰۰۰ واگن برای قطارهای مسافری

معاون مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه در سنوات گذشته به نسبت خطوطی که اضافه شده ناوگان اضافه نشده است، گفت: درخواست کردیم به زودی ۱۰۰۰ دستگاه واگن مسافری خریداری شود که اولویت اول ما استفاده از کارخانه های تولیدکننده واگن مسافری داخلی و بعد از آن واردات خواهد بود.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه آهن با بیان اینکه در سنوات گذشته به نسبت خطوطی که اضافه شده ناوگان اضافه نشده است، گفت: درخواست کردیم به زودی ۱۰۰۰ دستگاه واگن مسافری خریداری شود که اولویت اول ما استفاده از کارخانه های تولیدکننده واگن مسافری داخلی و بعد از آن واردات خواهد بود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میرحسن موسوی در جمع خبرنگاران درباره سیاست امروز راه آهن توضیح داد: ما دو سیاست در دو بخش صنعت مسافری پیگیری می کنیم. ارتقای کیفیت خدمات مسافری برای اینکه داخل ایستگاه و قطار سرویس باکیفیتی به مردم ارائه دهیم. در بخش ارتقای کیفیت و امنیت، از سال ۱۳۹۵ تاکنون، ۷۰۰ واگن فرسوده بالای ۵۰ سال را از رده خارج کردیم، امروز واگنی که تهویه نداشته باشد نداریم. واگن های زیر ۳۰ برای بازسازی سطح یک و زیر ۴۵ سال برای سطح دو بازسازی رفت.  

وی ادامه داد: دومین مورد، کنترل تاخیر قطارهای مسافری از مبدا و مقصد است؛ از این رو در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰،  حدود ۱۷ درصد کاهش تاخیر داشتیم. سومین مورد مکانیزه کردن خیلی از ایستگاه ها به ویژه تهران- مشهد است که به آسانسور و پله برقی تجهیز شده است. همچنین تمام ایستگاه هایی که ۹۵ درصد مسافر وارد و خارج می شوند، را ۱۰۰ درصد مناسب سازی کردیم.  

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: در بخش راه بری قطارها در داخل آنها، در منسوجات و از نظر مهماندار کار شده، همه آنها را بازسازی کردیم. در میان مودهای حمل و نقل، فقط راه آهن است که در بخش خدمات جریمه می دهد؛ برای مثال اگر در مسیر برگشت از تبریز به تهران تهویه خراب شود، ۵۰ درصد جریمه به مسافران می دهد. سال گذشته ۲۸۸ پروژه در ایستگاه ها به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان بهسازی و مناسب سازی انجام شد.

موسوی درباره اقدامات کمی راه آهن توضیح داد: سال گذشته با ۲۹ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۸۰۰ نفر مسافر جابه جا شده، رکورد جابه جایی مسافر را شکستیم که پیش از این ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود؛ با بهینه کردن استفاده از قطارها، افزایش ضریب اشغال و افزایش واگن ها و افزایش بهره های از واگن ها به این افزایش کمی رسیدیم. آسایش و امنیت و همچنین قیمت پایین قطارهای مسافربری باعث افزایش کمیت شده است. از ابتدای سال نیز ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم و تاکنون حدود ۲۳.۵ میلیون مسافر جابه جا کردیم.  

وی ادامه داد: در قطارهای حومه ای هم مسیرهای که با ضریب اشغال پایین کار می کرد را با بررسی ساعت های پرترافیک، به ضریب اشغال بالا تا ۸۰ درصد رساندیم و نفر صندلی حومه ای را رشد دادیم.  

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بیان کرد: واگن هایی که امروز آماده سیر است، بازسازی اساسی شده و بالای ۵۵ سال عمر ندارد، امروز همه در سیر هستند. مجموع واگن های مسافری بین شهری و حومه ای در اختیار ما ۱۵۳۰ و ۱۵۵۰ عدد است. بخشی از واگن ها زمینگیر هستند و در حال بازسازی سالانه یا بازسازی سطح یک هستند که آمار دقیقی از تعداد آنها ندارم، اما تعداد زیادی نیست.  

موسوی درباره زمان انتظار خرید بلیت قطار بیان کرد: این موضوع مسیر به مسیر و قطار به قطار فرق می کند. با وجود این، ایمن بودن سیر و حرکت قطارها جزو دستورهای جدی مدیرعامل راه آهن است. اینکه به هر قیمتی نخواهیم قطار را سیر دهیم که ایمنی مسافران را به خطر بیندازیم. از این رو در تمام لکوموتیوهای مسافری دوربین نصب شده تا تمام حرکت رانندگان بررسی شود.  

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته به نسبت خطوطی که اضافه شده ناوگان اضافه نشده است، گفت: توجه وزیر و مدیرعامل راه آهن این است که تعداد ناوگان را افزایش دهیم، از این رو سیاست هایی از سوی وزیر و مدیرعامل راه آهن و مکاتبه با دولت انجام شده است تا به زودی شاهد ورود ناوگان مسافری به راه آهن باشیم که تقاضاها در همه ایام پاسخ داده شود؛ در فاز یک، درخواست کردیم ۱۰۰۰ دستگاه واگن مسافری خریداری شود که اولویت یک ما با توجه به شعار سال، استفاده از کارخانه های تولیدکننده واگن مسافری داخلی و بعد از آن با توجه به محدود بودن ظرفیت تولید داخلی، واردات خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 11 3

    برادر عزیز آقای موسوی مگر شما اجازه دارید واگن مسافری بخرید ؟
    شما باید بستر را آماده کنید تا بخش خصوصی راغب به خرید واگن مسافری شود برای ارتقاء کیفیت خدمات خود شما که کلا بخش خصوصی را نابود کرده اید چه انتظاری دارید!!!
    واقعا تعجب می کنیم از این حجم بنامه ریزی بی هدف شما والبته با هدف شو آف برای خودتان
    حرفی بزنید که مبنای قانونی داشته باشد برادر

    • ناشناس 9 2

      داداش
      فعلا کی به کیه ؟
      رییس مان آق میعاد شوآف می‌کنه
      ما هم دل داریم ما هم شوآف می خوایم
      شوآف دوست دارم

    • ناشناس 4 4

      باز هم نفوذی ها بدون نام نشان یا با نشان کار مند راه آهن کارشناس ریلی دلسوز راه آهن و....نفوذ برای الان نیست و غربی ها از قدیم الایام در این کشور نفوذی داشته اند و بعد از انقلاب هم این نفوذی ها غیب نشده اند و قطعا کار می کنند و به فراخور آن لو می روند.

      بیگی نژاد تاکید کرد: نفوذی ها حالا حالاها هستند ممکن است هر چه جلوتر برویم نفوذی ها بیشتر هم شوند و فرآیند کاری آنها نیز تغییر کند

    • ناشناس 1 3

      رییس قوه قضاییه در سخنانی قاطع فرمودند وقتی مبارزه با فسادو غارت و چپاول آغاز میشود بلافاصله تخریب ها توسط عوامل مفسد شروع میشود.‌......
      دکتر صالحی عزیز از شانتاژمفسدین نهراسیده و دست دزدان را قطع کنید
      عوامل مفسدین و نفوذی ها طی کارمند راه آهن دلسوز راه آهن و کارشناس ریلی و..... در حال دروغ پراکنی و شانتاژ هستند

  • ناشناس 3 4

    چقدر علاف ها و... علیه دکتر صالحی چرت پرت نثار میکنندمثل همین ناشناس

  • ناشناس 1 0

    اطلاعات درز کرده که شرکت رجا کلی پول در بانک داره چرا ازش نمیخاید واگن بخره ؟ چطور آقای بختیاری در این شرایط تورمی پول گذاشته بانک ؟ چرا حتی یک عدد واگن به ناوگان رجا اضافه نمیشه ؟ دریافتی پرسنل که حداقلی است و توجهی به معیشت آنها نمیشه لااقل واگن بخرید برای مردم ...

    • ناشناس 2 1

      اطلاعات ت سوراخه برو ساقی تو عوض کن