| کد خبر: 261198 |

امکان سفر ریلی بین مشهد، تهران و قم تا کربلا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، مردم می توانند به صورت کاملا ریلی بین شهرهای مشهد، تهران و قم در ایران و کربلا در عراق سفر کنند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، مردم می توانند به صورت کاملا ریلی بین شهرهای مشهد، تهران و قم در ایران و کربلا در عراق سفر کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه  با حضور مقامات ایرانی از جمله معاون اول ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست وزیر و وزیر حمل و نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت مسیر ریلی شلمچه -بصره ایجاد شده است، اظهار داشت:  طرف عراقی نقشه به روزشده مسیر را به طور رسمی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده است و طبق آن، حدود ۳۶ کیلومتر، طول مسیر است و به امید خدا ظرف ۱۸ ماه بتوانیم بخش مین روبی و همچنین بخش احداث مسیر را با همکاری طرف عراقی به پیش ببریم.

وی افزود: به این جهت که در کنار بخشی از این پل، باید امکان کشتیرانی نیز وجود داشته باشد، این پل به صورت آسانسوری طراحی شده است و با توجه به مطالعات ژئوتکنیکی صورت گرفته، پیش بینی می شود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن به طول انجامد.

 صالحی گفت: راه اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا می تواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود؛ در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، از مبدا مشهد، تهران و قم، مردم به طور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند، زائران عراقی نیز می توانند به طور کاملا ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.