| کد خبر: 259058 |

نهادینه شدن ریل‌ گذاری جدید در راه‌ آهن طی دولت سیزدهم

مدیرعامل راه آهن از تلاش مستمر و جهادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و برداشتن گام های بلندی در راستای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله های موفقیت خبر داد و اظهار نمود: دراین راستا ریل گذاری جدیدی در راه آهن نهادینه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن از تلاش مستمر و جهادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم و برداشتن گام های بلندی در راستای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله های موفقیت خبر داد و اظهار نمود: دراین راستا ریل گذاری جدیدی در راه آهن نهادینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، دومین نشست شورای مدیران راه آهن در سال جاری برگزار شد.

در این نشست که اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران کل ستاد و مناطق راه آهن حضور داشتند، گزارش پایش عملکرد ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ راه آهن در حوزه های مختلف عملیاتی اعم از ایمنی و حمل بار و مسافر در مقایسه با مدت زمانی مشابه در سال ۱۴۰۱ از سوی دفتر مهندسی حمل ونقل ارایه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود از سوی مدیرعامل به واحدهای ذیربط ستادی و مناطق صادر شد.

صالحی در ادامه این نشست، با یادآوری اینکه مهم ترین وظیفه ما،تلاش در جهت پیشرفت کشور و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله های موفقیت است، تاکید کرد: در این راستا، ریل گذاری جدیدی در راه آهن به منظور تحقق اهداف انقلاب اسلامی صورت گرفته است که بخشی از آن محقق شده و لازم است برای تحقق کامل آن تمام ارکان شرکت تلاش خود را به کار بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سطوح مدیریتی ستاد و مناطق که طی مدت اخیر در راه آهن انجام شده است، تصریح کرد: مدیریت و توفیق خدمت به مردم، امانتی الهی است و در قبال آن باید پاسخ گو باشیم. حال که این ودیعه از سوی مدیرعامل راه آهن به مدیران تفویض شده است، باید به درستی از آن در جهت پیشرفت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از پیشران های توسعه کشور و خدمت به مردم استفاده شود.

صالحی با تاکید بر ضرورت مدیریت مقتدرانه از سوی مدیران در جهت حفظ منافع راه آهن، خاطرنشان کرد: مدیران ستاد و مناطق باید برای پیشرفت راه آهن و حفظ منافع آن، فداکارانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی فرایندهای سنتی اداره راه آهن را یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت آن دانست و عنوان کرد: سال ها راه آهن به شکل سنتی اداره شده است و تلاش کافی و لازم برای نفوذ فناوری در لایه های مختلف مدیریتی و عملیاتی آن صورت نگرفته و ساختار آن سنتی باقی مانده است.

مدیرعامل راه آهن اصلاح آئین نامه کیلومتراژ را نمونه ای موفق از تلاش های صورت گرفته برای شروع اصلاحات ساختاری در فرایندهای راه آهن ارزیابی کرده و گفت: پس از گذشت یک دهه از بلاتکلیف ماندن اصلاح آئین نامه کیلومتراژ، با برگزاری بیش از ۲۰ جلسه هیات مدیره و تشکیل ۲۰ جلسه کارگروه تخصصی، این آئین نامه با دریافت نظرات ذینفعان اصلاح شد.

صالحی با تاکید بر ضرورت اصلاح گام به گام ساختاری و فرایندی در راه آهن، تصریح کرد: در مسیر انجام این اصلاحات تعهد به ارزش های انقلاب اسلامی برای ما مهم است و حاشیه سازی جریاناتی که منافع  فسادآمیزشان در راه آهن قطع شده اهمیتی ندارد و با عملکرد خود پای آن ایستاده ایم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل راه آهن در این نشست، با اشاره به ماموریت های ستاد تحول از مدیران ستاد و مناطق خواست تا پیشنهادات موثر و سازنده خود را در جهت بهبود رویه های عملیاتی راه آهن به ستاد تحول ارائه دهند تا در آنجا بررسی شود.

گفتنی است نخستین جلسه شورای مدیران ستاد و مناطق راه آهن نیز روز پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و در آغازین ساعات شروع به کار رسمی اداری کشور برگزار شده بود و در آن جلسه سیاست های راهبردی راه آهن در سال جدید از سوی مدیرعامل به مدیران ابلاغ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 13

    موفق باشید انشالله

    • ناشناس 15 3

      کی تا حالا با دروغگویی موفق بوده که ایشون نفر دومش باشه

  • ناشناس 14 1

    آقا یکی ایشون رو از خواب بیدار کنه.
    از کی تا حالا قرار بوده ریل گذاری ها منجر به این همه سقوط شاخص های عملکردی بشه؟
    راه آهن در حال حاضر داره یکی از بدترین دوره های مدیریتی خودش رو از ابتدای تاسیس در زمان پهلوی اول تا اکنون تجربه می کنه.
    نه به لحاظ آمار و شاخص ها وضع خوبی داره (گزارش های آماری خودش که در سایت خودش منتشر می کنه و همچنین گزارش های انجمن شرکت های ریلی داره این رو اثبات می کنه)، نه مشتریان از دستش راضین، نه کارگران و کارکنان.
    فقط یک مشت مدیر بی عرضه و بادمجون دور قاب چین اونم به ظاهر (و احتمالا نه در باطن) ازش راضی هستن که خب پول می گیرن بابت این احساس!

  • منتقد 13 1

    باسلام
    در ابتدا فکر کردم که نقدی بر این سخنان ننویسم اما بعد از چند بار مطالعه سخنان ایشان صلاح دیدم واقعا توضیحاتی نقد گونه خدمت شما عرض کنم زیرا که می دانم عوامل این مدیر در حال رصد سایت تین و نظرات هستند
    ـقتی مدیر عامل آیا بهتر نیست بجای صحبت کردن های کلی در چنین جلساتی آمار عمکرد راه آهن را در دوره مشخص ارائه دهید تا مشخص شود که عملکرد شما ومدیران به قول شما انقلابی شما چه بوده است؟
    برادر من شما مگر چند مدیر عوض کرده اید که اینقدر شلوغ می کنید تعداد محدودی مدیر را عوض کرده اید که بیشترشان هم جابجائی بوده ونفرات جدید زیادی را به حوزه های مدیریت های عملیاتی وارد نکرده اید و حالا سوال اینست با این نفراتی که قبلا هم بوده اند چه تحولی به نظرتان امکان پذیر است این دوستان همان به قول شما راه حل های سنتی را هم بلد نیستند که اگر بودند شرایط راه آهن این نبود ،حالا انتظار دارید به شما راهکار جدید منطبق بر فن آوری روز ارائه کنند
    شما خودتان هم علم کار در راه آهن را ندارید دنبال واقعا نزول فن آوری از آسمان نشسته اید؟
    برادر عزیز شما مدیرانی در دور و بر خود دارید که فاقد علم لازم برای مدیریت این دستگاه هستند از جمله قائم مقام واعضای هیئت مدیره فعلی خود هم که از موضوعات کلا پرت هستید حالا واقعا چه می خواهید اجرا کنید جای سوال است.
    تمام افتخار شما شده آئین نامه کیلومتراژ که آنهم از زمان ظهور مورد اعتراض همان لکوموتیو رانی است که برایش تدوین کرده اید
    حالا سوال باید لکوموتیو باشد که لکوموتیوران باشد که این آئین نامه به کار آید
    آیا شما دنبال نگهداری لکو موتیو هستید ؟
    شما می دانید در این دوسال که جنابعالی در راس امور راه آهن هستید چند لکوموتیو وچند ترن ست و... از سروی خارج شده است ودر حال حاضر بدترین آماده بکاری لکوموتیو ها را در 30 سال اخیر رکورد زده ایم.
    یادتان باشد همان روش های سنتی را هم اگر حذف کنید ولی روش مدرن نداشته باشید آمار آماده بکاری را انشالله به صفر خواهید رساند وبیچاره آن کسی که بعد از شما باید بیاید واین ویرانه را مجددا بازسازی کند
    به نظر شما اینکه امار غلط به خورد خلق الله بدهید می تواند راه آهن رازنده نگه دارد؟
    شما اطلاع از آمار افتضاح بازسازی وبهسازی خط خود دارید؟
    شما می دانید در بخش تاسیسات و ساختمان وبرق دارائی راه آهن به دلیل نگهداری نادرست هر روز در حال از بین رفتن است؟
    آماری از سوانح چرا ارائه نمی کنید تا شرایط ایمنی راه آهن زمان شما بهتر نمایان شود مگر خود همیشه تاکید بر ایمنی ندارید؟
    میدانید در حوزه سیگنالینگ ومخابرات چه پس رفت تاریخی در دو سال اخیر داشته اید؟
    شما در حوزه پرسنلی آیا از انگیزه کارکنان خود برای ادامه کار با خبر هستید آمار گرفته این که چقدر خروجی داشته اید در این دوسال
    آیا آمار ساعت کار مفید کارمندان خود را دارید؟
    شما مدام از نحول صحبت می کنید اما توانائی حفظ وضع موجود را هم ندارید
    برادر من مگر شما ضابط قضائی هستید که همش به دنبال دزد گرفتن و فساد ستیزی هستید شما کار خودت را بکن خود بخود فساد هم پاک خواهد شد
    به قول معروف قاچ زین را بچسب سوار کاری پیشکشتان
    عملکرد مدیریتی شما در این دو سال جای هیچ دفاعی ندارد پس توصیه می کنیم برای حفظ منابع کشور لطفا با افتخار استعفا دهید وجای خود را به کاردان هائی بسپارید که حداقل الفبای صنعت ریلی را بشناسند

    • ناشناس 0 0

      بسیاری از ایرادهایی که میگیرید زمان مدیران عامل قبلی بوده یا اصلا از زمان انها شروع شده!!