| کد خبر: 258514 |

◄ بلیت قطار مشهد جولانگاه دلالان؛ رد پای واسطه ها روی بلیت پیداست!

این روزها اگر بخواهیم بلیت سفر ریلی به مقاصد پرتقاضا مثلا بلیت قطار مشهد تهیه کنیم شانسی نداریم مگر آن که دست به دامان دلالان شویم و بلیت را 40 تا 100 درصد گران تر بخریم.

تین نیوز

مجتبی کاوه - این روزها اگر بخواهیم بلیت سفر ریلی به مقاصد پرتقاضا مثلا بلیت قطار مشهد تهیه کنیم شانسی نداریم مگر آن که دست به دامان دلالان شویم و بلیت را 40 تا 100 درصد گران تر بخریم.

به گزارش تین نیوز، شاید در این روزهای تابستانی قصد سفر داشته باشید و بخواهید با قطار به مقصدتان بروید اما بد نیست بدانید بلیت سفرهای ریلی تابستانی چند هفته قبل پیش فروش شده است و خرید بلیت به این سادگی ها امکان پذیر نیست.

این که شرکت راه آهن بلیت قطارهای مسافری هر فصل را با اعلام قبلی پیش فروش می کند تا همه بتوانند بلیت مورد نیاز خود را از قبل خریداری و برای سفر خود برنامه ریزی کنند اقدام پسندیده ای به نظر می رسد اما اگر این بلیت ها به جای خریداری شدن توسط مسافران توسط واسطه ها خریداری و گران تر از قیمت واقعی به مسافران فروخته شود، دیگر نمی توان اقدام راه آهن را پسندیده دانست.

خرید بلیط قطار در ایام تابستان مخصوصا وقتی مقصد شما شهرهایی مثل مشهد باشد کاری تقریبا غیرممکن است مگر این که دست به دامن دلالان شوید؛ دلالانی که به راحتی می توان رد پای آنها را از روی بلیت قطار مشهد صادره توسط شرکت های مسافرتی و بعضی پلتفرم های فروش آنلاین بلیت پیدا کرد.

گره کور دلالان روی بلیت قطار مشهد

معضل کمیاب و یا نایاب شدن بلیت قطار و افتادن سر رشته فروش بلیت به دست دلالان گره کوری به نظر می رسد که یک سر آن به دست شرکت راه آهن است. چرا که این شرکت مسئولیت تنظیم گری بازار بلیت را در اختیار دارد و باید با تخلف و دلال بازی در این حوزه مقابله کند.

سوی دیگر این معضل شرکت های ریلی هستند که همواره می گویند بر سالم بودن روند فروش بلیت و کوتاه کردن دست دلالان تاکید دارند و برای کشف تخلفات احتمالی آماده همکاری هستند اما درباره ساز و کارها و سیستم کنترلی خود که باید جلوی دلالان را بگیرد توضیحی نمی دهند و گزارشی از کشف تخلفات هم منتشر نمی کنند.

ضلع سوم این مساله هم آژانس های مسافرتی و پلتفرم های آنلاین فروش بلیت قطار و هواپیما و اتوبوس هستند که همیشه ادعا می کنند نقشی در دلالی و واسطه گری ندارند و بازار با حضور آنها شفاف تر شده است. با این حال وقتی برای خرید بلیت قطار در تاریخ معینی به این پلتفرم ها مراجعه می کنیم با پیام موجود نیست مواجه می شویم اما دلالان با دریافت مبالغی از 70 تا 100 درصد بیشتر از قیمت بلیت از همان پلتفرم برای ما بلیت تهیه می کنند!

به این ترتیب به نظر می رسد می توان رد دلالان را حداقل از روی بلیت قطار مشهد صادر شده توسط برخی پلتفرم های مشهور پیدا کرد و معضل را از ریشه خشکاند گرچه تا زمانی که با کمبود قطار در مسیرهای پرتقاضا مواجه باشیم مبارزه با حلقه آخر معضل، معمولا گره ای از مشکلات باز نمی کند و دلالان باز هم راه هایی برای سودجویی خواهند یافت.

تین نیوز آمادگی دارد تصویر تعدادی از بلیت های صادر شده از سوی پلتفرم های آنلاین را که به قیمت هایی بالاتر از قیمت درج شده روی بلیت توسط دلالان به مسافران فروخته شده را در اختیار شرکت راه آهن و شرکت های ریلی و مراجع نظارتی ذیربط قرار دهد تا بازار بلیت قطار بیش از این جولانگاه دلالان نشود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 0 0

    باید سیستم فروش تخت نظارت دقیق مدیران پاکدست قرار بگیرد در سیستم بلیط بطور کامل تحت نظارت و سیطره باند محسن پورسیداقایی و راشدی است در شرکت سفیر ریل آسیا مدیر عامل خان احمدی با سن 75سالگی رفیق یار و غار پورسیداقایی کامل به بلیط وسیستم چنبره 35ساله زده تو رجا هم شاگردش همتی ناظر اینها کیه رفیق فابریک جعفری معاون بهره‌برداری اعلایی که همه زیر دست خان احمدی و راشدی و پورسیداقایی هستند نود سیستم در اختیارشان هست و شبها تاریخ های خاص به هر آژانس بخان میدن اونم با دوبرابر قیمت البته بلیط همیشه برای اعضا باند وجود داره کافیه لب تر کنندواژانس خود جناب خان احمدی در وحدت اسلامی از فیوضات سیستم رجا و همتی هم بهرمند است شرکت سفیر هم که ما خودشه هورا....‌‌‌‌‌مر دم هم فاقد هستند