| کد خبر: 258491 |

◄ واکنش عجیب سرپرست روابط عمومی راه آهن به گزارش سانحه ریلی بندرعباس

در پی هم رسانی یک گزارش در کانال اطلاع رسانی خبرنگاران ریلی با موضوع سانحه ریلی بندرعباس، سرپرست روابط عمومی راه آهن به این گزارش و بازخوردهای خبرنگاران درباره آن واکنش نشان داد .

تین نیوز

در پی هم رسانی لینک یک گزارش در کانال اطلاع رسانی خبرنگاران ریلی با موضوع سانحه ریلی بندرعباس، سرپرست روابط عمومی راه آهن به این گزارش و بازخوردهای خبرنگاران درباره آن واکنش نشان داد اما واکنش این مقام مسئول راه آهن، پرسش های جدیدی ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز، روزنامه آسیا روز شنبه با انتشار گزارشی به سانحه ریلی اخیر در بندرعباس پرداخت. لینک این گزارش در کانال ها و گروه های مرتبط با حمل و نقل در فضای مجازی – از جمله کانال خبرنگاران ریلی موسوم به کوپه – همرسانی شد. در ادامه بعضی خبرنگاران با انتشار متن های کوتاه از سکوت راه آهن در برابر این اتفاق تلخ انتقاد کرده و خواستار پاسخ راه آهن به این سانحه شدند.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ بلیت قطار مشهد جولانگاه دلالان؛ رد پای واسطه ها روی بلیت پیداست!

◄ ایران می تواند با کمک روسیه جایگزین کانال سوئز شود؟

جلال مختاری سرپرست روابط عمومی راه آهن نیز در واکنش به مطالب منتشر شده با انتشار متنی کوتاه نوشت: سوانح از جمله همین سانحه اخیر حاصل یک سلسله خطاهای انسانی است و افراد مختلف با سهم های مختلف در این اتفاقات دخیل هستند. خواهشمندم از برخورد یا تحلیل احساسی یا عجولانه در اینباره خودداری بفرمایید. سانحه بندرعباس در حال بررسی جزییات توسط کارشناسان مربوطه است.

روابط عمومی راه آهن

نکته قابل تامل این که سرپرست محترم روابط عمومی راه آهن با اظهارنظر در مورد سانحه- که خلاف رویه معمول است- در متن مذکور صرفا بر خطاهای انسانی تمرکز داشته که با توجه به سابقه و تجاربی که از سوانح قبلی به دست آمده، به معنی مقصر دانستن نیروهای انسانی رده های پایین و عبور از کنار سیاست گذاری های غیراصولی، سوء مدیریت ها و ناکارآمدی های مدیران ارشد و سایر مشکلات از قبیل کمبود بودجه، تامین قطعات، مشکلات فنی در تعمیر و نگهداری و ... همه و همه را را نادیده انگاشته است.

 برای دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

نکته دیگر این که در این گونه موارد معمولا شرکت راه آهن توضیحاتی درباره روند پیگیری و ریشه یابی سانحه در رسانه های رسمی منتشر می کند اما این بار سرپرست محترم روابط عمومی راه آهن به جای توضیح درباره سکوت راه آهن در خصوص این سانحه، رسانه ها و خبرنگاران این حوزه را نیز از تحلیل و اطلاع رسانی درباره این موضوع با برچسب احساسی و عجولانه منع می کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 41 19

    باسلام
    حاصل بکار گیری یک نفر بی تجربه تحت عنوان جوان گرائی و استفاده از میران جوان همین خواهد شد که میبینید آقای مختاری عزیز چقدر راه آهن را می شناسند چند بار خطوط راه آهن راداز نزدیک دیده اند وبا مشقات و مشکلات کار در راه آهن آنهم در دمای 55 درجه بندر عباس آشنا هستند آصلا تا دامروز در یک ایستگاه بین راهی خوابیده اند ویا دور سفره کار عزیز راه آهنی آنهم در دمای بالا وشرایط سخت نشسته اند ولقمه ای با ایشان بخورند تا درک کنند که کار راه آهن سخت است وواقعا اگر راه آهنی چاره داشته باشد از راه آهن خواهد رفت
    برادر من شما که فوری بدون تجربه وبدون علم همه چیز را به گردن نیروی انسانی می اندازید برای این نیروی انسانی شریف وزخمت کش چه کرده اید آیا وسایل آسایشش را در هنگام کار برقرار کرده اید آیا در هنگام کار کاری کرده اید که به فکر قوت خانواده خودش نباشد تا بتواند کامل وشش دانگ برای راه آهن کار کندواقعا آیا برای آینده فرزندانش فکر کرده اید
    برادر من جناب مختاری شنیده ام شما 26 سال دارید می دانید ما هم در راه اهن 26 سال داشتیم و اتفاقا مدرک فوق لیسانس هم داشتیم اما کار یدی می کردیم تا اول بفهمیم که جائی که وارد آن شده ایم چه سختی هائی دارد شما که الحمدالله به لطف رانت های محتلف در این سن کم یهو مدیر می شوید حداقل وقت بگذارید ودستگاهی که در آن کار می کنید را بشناسید شما سخنگوی دستگاه بزرگی هستید شمت حق ندارید هرچه به ذهنتان می رسد را به زبان بیاورید
    اینجا راه آهن است با قدمت حدود 90 سال با نظرم وترتیب کاری و با اخلاق کاری اگر ندارید بروید ولی اگر می خواهید بمانید به سازمان خود احترام بگذارید ایـن جانی که از بین رفت انسان بود وهمه شما از مدیر عامل به پائین مسئولید برای از دست رفتن این جان که چرا امنیت کاری او را فراهم نکرده اید
    توصیخ می کنم یک بار مسیر بافق بندر عباس را در ماشین کولر دار و یا درزین کولر دار بلکه پیاده طی کنید تا متوجه شوید که وقتی در رختخواب نرم خود وزیر کولر خوابیده اید زحمتکشان راه آهن برای اینکه امثال شما حقوق بگیرند در چه فضائی کار می کنند آنهم در تمام 24 ساعت آنوقت به راحتی چنین پاسخهایی که از روی بچه گی شما است را منتشر نمی کنید.
    والسلام

    • ناشناس 16 25

      سلام به جناب کارمند راه اهن که اخیرا خیلی هم فعال شده اید!

      جناب مختاری حرف درستی زده! نوشته اند که چنین سوانحی حاصل یک رشته خطا است و در دست بررسی اشت لذا از گمانه زنی خودداری شود.

      اما شما چه کرده اید؟ کلی داستان از مظلومیت دیگران گفتید که در جای خود ارزشمند و قابل اعتناست اما ربطی به صحبت اینجا ندارد! و یک دروغ شاخدار در مورد سن ایشان با همین جمله حقیر: "شنیده ام"

      اصلا براساس شنیده ها قضاوت نکن دوست عزیز تا مدیون کسی نشوی (البته اگر به این مسائل اعتقاد داری)

      عمده نشریات زرد و حقیر هم با این عبارت و امثالهم (گفته میشود، شنیده ها حاکی از استن است، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت، ....) مطلب ناروای خود را موجه جلوه میدهد

    • کارمند راه آهن 25 14

      برادر ناشناسی که اتفاقا شما هم خوب از طرف دوستانتان فعال هستید در پاسخ گوئی به منتقدان مدیر عامل فعلی راه آهن منصوبینشان لطفا بفرمائید آقایان منصوب شده آقای صالحی شامل آقای نختاری و شعبانی ودیگر دوستان وحتی شاید خود شما هم به همان اسم ناشناس سوابق مدیریتی واجرائی خود را یک بار انتشار دهند تا ما راه آهنی های نادان و پخمه از نظر شما نخبه ها متوجه شویم با چه جمعیت کاردان ودانشمندی طرف هستیم جهت اطلاع شما آقای مختاری در یاداشت خود به خطای انسانی اشاره کرده اند در صورتی که هنوز کارشناسی نشده بوده چطور ایشان قطعا موضوع را خطای انسانی تشخیص داده اند بهتر است ایشان ابتدا دوره های آموزشی لازم در در تخصص راه اهن که برای ایشان سنگین است بلکه در تخصص روابط عمومی که بر مدیریت آن تکیه زده اند را بگذرانند متوجه خواهند شده که بایستی در اعلام نظر های خود دقت کنند
      شما مشکلی ندارید وقتی یک شبه راه صد ساله را می پیمائید البته با رانت به خودتان هم امر مشتبه می شود که حتما یک چیزی هستید که فقط شما را دیده اند
      بیچاره راه اهن وراه آهنی که گرفتار قوم نخبه مثل شما ها شده اند

  • ناشناس 2 3

    مشکلات دستگاههای دولتی اینه که دزدی ورانت خواری ووو..مدیران میانی را نادیده میگیرن واگن حادثه‌ای رخ داد یا دزدی واختلاسی شد مدیر اصلی را یا وادارد به استعفا میکنن یا بیرونش میکنن ولی کاری به مدیران میانی ندارن ..

  • ناشناس 27 20

    یکی نیست به این آقای مختاری بگه هنوز که جزییات سانحه بررسی نشده و معلوم نشده که عوامل انسانی دخیل بوده یا نه
    پس چرا شما اظهار نظر می کنید

    • ناشناس 16 22

      تا الان هر اره و اوره و شمسی کوره ای تو را ه آهن در این باره اظهار نظر کرده! ایشون که سمت رسمی داره اظهارنظر نکنه؟