| کد خبر: 244845 |

◄ مشکلات راه‌آهن میانه – اردبیل رفع می شود؟

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آمادگی راه‌آهن برای کمک به تسریع در اتصال ریلی اردبیل خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آمادگی راه‌آهن برای کمک به تسریع در اتصال ریلی اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات راه‌آهن اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، حضور پیدا کرد.

در این جلسه که با حضور نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، عاملی استاندار اردبیل، بدری نماینده مردم اردبیل و خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و برخی مدیران استان اردبیل برگزار شد، مسائل و مشکلات مربوط به احداث راه‌آهن میانه – اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

صالحی با تاکید بر ضرورت همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف جهت تسریع در اتصال ریلی اردبیل با توجه به دستور رئیس جمهور محترم در جریان سفر استانی به اردبیل، اعلام کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای کمک به تسریع در اجرای این پروژه از ظرفیت‌های قانونی مختلفی که در اختیار دارد استفاده کند و به همین منظور بخشی از امکانات مورد نیاز برای احداث این مسیر به صورت امانی در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار خواهد گرفت تا در روند اجرای پروژه تسریع شود.

همچنین در این جلسه موضوع دهکده لجستیک پارس آباد مطرح شد که با توجه به نیاز به مطالعات اولیه مقرر شد برای بررسی‌های بیشتر، در جلسه‌ای مجزا با حضور مدیر عامل راه‌آهن و استاندار اردبیل این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

پروژه اتصال اردبیل به شبکه ریلی کشور، قدمتی قریب به دو دهه دارد که با توجه به اقدامات انجام گرفته طی ماه‌های اخیر پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به مراحل پایانی خود برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 1

    جناب آقای مدیر عامل عزیر دل برادر
    خاطر نشان میکنم که وزیر راه چند جلسه پیش افسوس میخورد که ای کاش ساختمان وزارت راه رو میفروختم تا پول ساخت راه آهن رشت آستارا تامین بشه. چه بسا خونه خودشون رو هم بفروشن. پای ترانزیت ده میلیون تن ترانزیت بار روسی در میان هست. اتصال ریلی روسیه به هند از هر کاری واجب تره.
    اگر ممکنه یه سبک و سنگین بفرمایید. یه واجب و اوجب بفرمایید و اگه براتون امکان داره از ظرفیت‌های قانونی مختلفی که در اختیار دارید استفاده کنید و بخشی از امکانات مورد نیاز برای احداث خطوط آهن که به صورت امانی در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار خواهید داد رو برای خط رشت آستارا کنار بگذارید. خدا وکیلی رشت آستارا خیلی واجب تر از بقیه خطوط هست. پای ده میلیون تن بار ترانزیت روسیه در میون هست. آخه با یک دست که نمیتونید ده تا هندونه بر دارید. با دست خالی نمیشه همه رو راضی نگه داشت. به هر استانی که سفر میکنید وعده ریل کشی ندید. مردم رو سر کار نگذارید. گناه دارن بنده های خدا

    • محبی 0 0

      همین راه آهن اردبیل رو تکمیل کنند بخش عمده‌ای از کریدور ریلی شمال جنوب به اجرا در میاد.
      ایستگاه راه اهن اردبیل تا پایانه ریلی آستارا فقط ۵۰ کیلومتر فاصله داره