| کد خبر: 244511 |

◄ عذرخواهی کافی نیست، استعفا لازم است

در فرآیند این حادثه مجموعه دولت مقصر است و باید استعفا و سپردن مسئولیت به فرد دیگری انجام می شد تا جامعه متوجه مسئولیت پذیری شود، نه اینکه صرفاً به یک عذرخواهی بسنده شود.

تین نیوز

نماینده مردم خدابنده در مجلس معتقد است، در فرآیند حادثه قطار مسافری مشهد یزد، مجموعه دولت مقصر است و باید استعفا و سپردن مسئولیت به فرد دیگری انجام می شد تا جامعه متوجه مسئولیت پذیری شود، نه اینکه صرفا به یک عذرخواهی بسنده شود.

به گزارش تین نیوز، سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با گزارش کمیسیون عمران در خصوص سانحه قطار مسافری مشهد – یزد با بیان این مطلب، گفت: رخ دادن یک حادثه بیانگر دخیل بودن مجموعه ای از عوامل است، در واقع اگر در طول یک مسیر یکی از مولفه ها درست و به جا انجام وظیفه نکند، شاهد بروز حادثه خواهیم بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم عنوان کرد: حوزه ریلی، هوایی و آبی علی رغم سهم کم در حمل و نقل،  دارای حساسیت بالایی باشد، زیرا بروز یک حادثه موجب تاثیرپذیری افکار عمومی می شود.

این نماینده با تاکید بر این که سقوط یک هواپیما یا خروج قطار از ریل، موجب خدشه دار شدن افکار عمومی و همچنین کاهش اعتماد در این حوزه می شود، گفت: مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل، مشکلات نهادی است.

حسینی افزود: بر اساس اظهارات مدیرعامل راه آهن، سرعت قطار 100  کیلومتر فراتر از حد استاندارد بوده و سرپرست کارگاه، پایش مناسب در آن بخش از مسیر انجام نداده که بیانگر ریشه مشکلات است. پروژه های ریلی افرادی را می خواهد که دقت نظر داشته باشند، زیرا اکنون اهمال سرپرست کارگاه موجب شده حوزه ریلی زیر سوال برود.

او عنوان کرد: در حوزه راه آهن مشکلات جدی وجود دارد که مدیریت ها و ساختارها دو بخش مهم آن هستند، حوزه راه آهن آنقدر اهمیت دارد که برای هر بخش آن مدیرکل در نظر گرفته شده و هوشمندسازی در آن صورت گرفته است؛ سهم ما در بحث حمل و نقل کالا در حوزه ریلی 10 درصد است در حالی که باید به بیش از 25 درصد برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    خانه از پای بست ویران است . تا زمانیکه به حمل و نقل به دیده تخصصی نگاه نمیشود و افراد بی تخصص به مسند قدرت مینشینند مردم نیز با نشستن بر سر قبر عزیزان خود تاوان و هزینه بی کفایتی را پرداخت می کنند . وزیر که مریض است و واقعا از هیچی سر درنمی آورد چرا مجلسیان به ایشان رای اعتماد دادند ؟