| کد خبر: 237277 |

◄ تامین یک‌هزار دستگاه لوکوموتیو در مدت ۳ سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود لوکوموتیو در بخش مسافربری و به‌ویژه باربری، گفت: به همین منظور شرکت راه‌آهن به‌دنبال تامین یک‌هزار دستگاه لوکوموتیو در حداکثر سه سال است.

تین نیوز

«سید میعاد صالحی» در جلسه کارگروه توسعه حمل و نقل ریلی افزود: ۱۵۰ دستگاه از این لوکوموتیوها از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه به‌صورت واردات از طریق بخش غیر دولتی یا رأسا با استفاده از منابع داخلی  یا منابع بودجه عمومی تامین خواهد شد.  

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در این جلسه، «محسن صالحی‌نیا» رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است، خاطرنشان‌کرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر باید چگونگی تامین منابع مالی، نوع منابع مالی و نحوه تاثیرگذاری و تزریق منابع کاملا شفاف‌سازی شود.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه درباره اولویت‌‌بخشی به حمل و نقل ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی مسافر و بار، گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جاده‌ای، کاهش آلودگی زیست‌محیطی و کاهش مصرف سوخت، با توجه به ناکافی بودن تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخ‌گویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخش‌ های داخلی، بین‌المللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامه‌ریزی دقیق بر اساس اولویت‌های این بخش است.

کارگروه مشترک توسعه حمل و نقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور، گفت: هم اکنون راه‌آهن کشورمان نیازمند ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو جدید است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    جناب میعاد خان عزیز دل برادر
    میدونی قیمت یک لکوموتیو ضربدر هزار چند تا صفر خواهد داشت ؟