| کد خبر: 226282 |

◄ افزایش حجم حمل و نقل ریلی ایران و ترکیه تا یک میلیون تن

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه از امضای پیش‌نویس توافق‌نامه ترابری یک میلیون تن بار با ایران برای سال ۲۰۲۱ خبر داد.

تین نیوز

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه از امضای پیش‌نویس توافق‌نامه ترابری یک میلیون تن بار با ایران برای سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان راه آهن ترکیه و ایران ۱۲ و ۱۳ ژانویه در آنکارا گردهم آمدند و در این چارچوب پیش‌نویس توافق‌نامه برای آغاز دوره‌ای جدید در حمل و نقل ریلی میان دو کشور امضا شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ترکیه و ایران با وجود دوره شیوع ویروس کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ با بهره‌برداری از ۳ قطار در روز، موفق شدند ۵۶۴ هزار تن بار جابجا کنند. راه‌اندازی دو فرابر با ظرفیت ۵۰ واگن از طریق دریاچه وان نقش موثری در افزایش حجم ترابری داشته است.

وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه تاکید کرد: در این زمینه همه تدابیر لازم برای ارتقای حجم حمل و نقل میان ترکیه و ایران به یک میلیون تن در چشم انداز سال ۲۰۲۱ اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۹ دی ماه امسال مدیرعامل شرکت راه‌آهن از امضای ۳ سند مشترک بین ایران و ترکیه خبر داد و اظهار کرد که این توافق در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار و مسافر بین دو کشور به امضاء رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.