| کد خبر: 208938 |

کنسانتره آهن از سلطانیه به سنگان بارگیری می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از ایجاد ظرفیت جدید برای انتقال کنسانتره آهن از سلطانیه به سنگان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از ایجاد ظرفیت جدید برای انتقال کنسانتره آهن از سلطانیه به سنگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی خدایی در مورد برنامه‌‍‌های پیش‌روی راه‌آهن شمال‌غرب برای توسعه انتقال بار از طریق خطوط ریلی، اظهار کرد: در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب و شرکت حمل و نقلی فولاد متیل همیار، محموله کنسانتره آهن از ایستگاه سلطانیه بارگیری و به مقصد ایستگاه سنگان خراسان‌رضوی حمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارگیری این محموله پیش از فرا رسیدن عید نوروز آغاز شده است، بیان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بلند مدت بوده و ضمن تحقق به برنامه شناسایی منابع جدید حمل و نقل بار در خطوط ریلی، جابه‌جایی محموله در شرایط ایمن‌تر را تضمین می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن از ایستگاه سلطانیه بارگیری و در مقصد سنگان تخلیه شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این کار ظرفیت جابه‌جایی یک میلیون تن بار در سال‌جاری را داشته باشد، اما تلاش می‌کنیم این رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مبدأ و مقصد انتقال بار را مشتریان و صاحبان کالا تأمین می‌کنند، تصریح کرد: در منطقه شمال‌غرب سکوهای تخلیه و بارگیری بار در ایستگاه‌های کهندژ، قزوین، تاکستان، خرمدره، سلطانیه، بناب و میانه تعبیه شده و امکان انتقال بار به همه نقاط متصل به شبکه ریلی در داخل کشور و نیز کشورهایی از جمله ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان و کشورهای عضو UIC وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: خاک روی که از کشور ترکیه وارد می‌شود یکی از بیشترین محموله‌های قطارهای باری را تشکیل می‌دهد، فولاد نیز دیگر محصول تناژ بالای محموله‌های راه‌آهن است که به مقاصد مختلف حمل می‌شود و ایستگاه باز بین‌المللی بناب ظرفیت خوبی برای ترانزیت کالا ایجاد کرده است.

خدایی در مورد محدودیت‌های ایجاد شده در شرایط شیوع کرونا تصریح کرد: در حال حاضر برای تبادل محصولات خوراکی و کشاورزی با دیگر کشورها مشکلاتی ایجاد شده اما در انتقال سایر کالاها محدودیتی نداریم. به تازگی اتصالات لوله‌های آبیاری از ایستگاه بناب به ازبکستان بارگیری شد و مواد شوینده، سیمان و ... نیز از ایستگاه قزوین به کشورهایی همچون ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان بارگیری می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.