| کد خبر: 202573 |

◄ واریز ١٨ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی سوخت به حساب راه‌آهن

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: روز گذشته 18 میلیارد تومان به عنوان اولین مرحله ماده 12 از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به حساب راه‌آهن واریز شد.

تین نیوز

 مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: روز گذشته 18 میلیارد تومان به عنوان اولین مرحله ماده 12 از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به حساب راه‌آهن واریز شد.

به گزارش تین نیوز، سعید رسولی در مراسم به کارگیری 243 دستگاه انواع ناوگان ریلی در شبکه ریلی کشور با بیان اینکه برای تکمیل ظرفیت ناوگان ریلی کشور علاوه بر اینکه شرکت‌های خصوصی منابع داخلی خود را وارد صنعت کردند، توسعه ناوگان مدیون سه بسته حمایتی دولت است، عنوان کرد: شهریور امسال 213 دستگاه  انواع ناوگان ریلی نیز حاصل تولید شرکت‌های تولیدی وارد شبکه شده بود که با احتساب این تعداد از ابتدای امسال جمعا 456 دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل واگن مسافری، باری،‌ خودکشش  و لکوموتیو وارد شبکه شده است.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه این ناوگان صد در صد داخلی است، گفت: در تامین مالی این ناوگان علاوه بر منابع داخلی شرکت‌های ریلی از سه بسته رفع موانع تولید ماده 12، بازار سرمایه و تبصره 18 قانون بودجه استفاده کرده‌اند.

رسولی با بیان اینکه‌ روز گذشته 18 میلیارد تومان از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان اولین مرحله ماده 12 به حساب راه‌آهن واریز شد، بیان کرد: تبصره 18 در لایحه بودجه 99 تکرار شده و تا پایان سال چندین دستگاه ناوگان دیگر وارد شبکه می‌شود. 

او اعلام کرد: در اسفند ماه سال جاری دوباره از واگن‌های جدیدی رونمایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 5 0

    یکی از دلایل دفاع از طرح افزایش قیمت بنزین، دقیقا این نوع ِ از هدفمندی یارانه ای بود_ یعنی این صرفه جوئی مستقیما به زیر ساخت های حمل و نقل عمومی بازگردد! و این یعنی بازگشت پول اضافه ای که مردم بابت گران شدن بنزین می پردازند_ به_ خود ِ مردم این مساله می تواند هم در میان مدت و هم در دراز مدت به توسعه و ارتقا حمل و نقل عمومی بالاخص حمل و نقل ریلی کمک کند بشرطی که نظارت مطئن و دقیق بر نحوه هزینه کِردِ آن اعمال گردد
    امروزه هزینه های توسعه و تحقیق در سازمانها عملا صفر است، و البته حمایت از هر پایان نامه و هر فعالیتی هم، حمایت از R&D نیست!
    ما از این فرصت برای بهینه سازی زیر ساختها، تحقیق و توسعه ( واقعی و جدی نه ماکت تحقیقات ) جذب مشتری، ترویج سفرها و حمل بار با قطار و.می توانیم بهره ببریم
    منظور از ماکت تحقیقات ، تحقیقات ِ بدون ِ خروجی ِ تئوریکال است که هیچ کس مزایایش را ( خروجی اش را) ندیده! تا امروز.
    تحقیقات و هزینه ی توسعه و تحقیق، اگر چه بلند مدت است اما نتایج ِ میانی آن، بشدت قابل استفاده است و باعث تحولات( هر چند کوچک اما ماندگار) در سازمانها خواهد شد که بچشم می اید
    ما وقتی از برنامه بشدت عقب هستیم یعنی تحیققات و توسعه ای در این ساختار به نتیجه نرسیده است! مساله صرفا تحریمهای خارجی و مشکلات اقتصادی بنگاه ها نیست، چون این یک پیش فرض برای همه صنعت ایران است( فعلا البته) و همه با آن دست بگریبان اند ، مساله مدیریت ِ هزینه ها، تحقیقات، منابع و...است و همانگونه که بارها عرض شد، چینشِ این منابع.
    شرکت مپنا ، نمونه ی موفقی از این نحوه مدیریت است
    امید است که با اختصاص این بودجه ها و پیوسته بودن این نوع تخصیص های مالی، هر چه زودتر شاهد به بار نشستن اهداف صنعت ریلی در کشور باشیم