| کد خبر: 193891 |

با حضور مدیرعامل راه آهن؛

◄ برگزاری دومین اجلاس دبیران ستاد اقامه نماز به میزبانی راه‌آهن

دومین اجلاس دبیران ستاد اقامه نماز سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی به میزبانی راه‌آهن برگزار شد.

تین نیوز

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، دومین اجلاس دبیران ستاد اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی امروز ۱۴ مرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات شرکت راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این اجلاس یک روزه هر یک از دبیران این ستاد در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه وشهرسازی، گزارشی از عملکردهای دستگاه‌های مربوطه را ارائه دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین « جواد نیسی » دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه وشهرسازی در این اجلاس با اشاره به فعالیت‌های ستاد اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه گفت: برخی از ستادهای تابعه از عدم اتصال به سامانه سجاده ستاد اقامه نماز کشور گله داشتن که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه اتصال آن‌ها به این سامانه فراهم تا بتوانیم ارزیابی عملکردهای همه شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه را به موقع به ستاد کشوری ارسال کنیم.

وی با بیان این‌که ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به همراه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هشت سال است، به عنوان ستاد اقامه نماز برتر کشور معرفی می شود، افزود: این نشان می‌دهد که با ارزیابی عملکردها انجام این فرضیه مهم الهی در ستاد وزارت راه و شهرسازی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به عملکرد ستاد برگزاری اقامه نماز راه‌آهن اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته هر ماه به طورمتوسط ۵ هزار و ۲۰۰ نماز، پس از توقف قطارهای مسافری در ایستگاه‌های مورد نظر، نماز اقامه شده است.

صادق سکری افزود: هم اکنون ۱۰۱ ائمه جماعات در ۵۷ مسجد و ۱۷۷ نمازخانه در خطوط ریلی کشور وظیفه اقامه نماز را در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برعهده دارند.

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی آداب و احکام نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعیت نماز، برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان و تجلیل از فعالان و خادمان نماز، از برنامه‌های جاری ستاد اقامه نماز در شرکت راه‌آهن است.

سکری، نظارت بر سیر قطارهای مسافری برای اقامه به موقع نماز در مسیرهای ریلی، تکمیل و به‌روزرسانی سامانه جامع مدیریت عملکرد نماز و تکمیل اطلاعات مساجد و نماز خانه‌ها در خطوط ریلی و ایستگاه‌های راه‌آهن در این سامانه، جانمایی برای ساخت نمازخانه‌ها در ایستگاه‌های راه‌آهن را از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر ستاد اقامه نماز شرکت راه‌آهن اعلام کرد.

در ادامه این اجلاس، دبیران ستاد اقامه نماز سازمان‌های و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را ارائه دادند تا در اجلاس‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری این اجلاس به صورت سالانه و یا دو سالانه با دستور کار مشخص به صورت مستمر در شهرهای مذهبی ضروری است و اگر به صورت کارگاهی و یا آموزشی برگزار شود، نتایج مثبتی خواهد داشت.

با توجه به فعالیت گسترده سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه ترویج فرهنگ نمازخوانی، اگر اجلاس‌های بعدی در یکی از استان‌ها برگزار شود مناسبت خوبی دارد.

پیشنهاد شد با تشکیل ستاد برنامه‌ریزی، ستاد اقامه نماز وزارت راه‌وشهرسازی، در اجلاس بعدی وزیر راه‌وشهرسازی و حجت‌السلام والمسلمین محسن قرائتی حضور داشته باشند و با بررسی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی عملکردها و آسیب‌شناسی امور، اجلاس‌های بعدی پربارتر برگزار شود.

در پایان با توجه به ارائه عملکرد شرکت راه‌آهن در زمینه ترویج نماز و خواندن به‌موقع این فریضه الهی در اول وقت در ایستگاه‌ها و نمازخانه‌های مسیرهای ریلی در سطح کشور، از برگزاری این اجلاس به میزبانی شرکت راه‌آهن قدردانی شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.