| کد خبر: 174174 |

◄ ضرورت تعیین‌تکلیف حق‌الزحمه مالکان واگن‌ها برای تامین قطعات

هزینه‌ها برای تامین مالی خرید و تعمیر واگن‌ها و لکوموتیوها متاثر از افزایش تنش‌گونه نرخ ارز (تا سقف 18 هزار تومان) بالا رفته است. بنابراین حق‌الزحمه مالکان واگن‌ها برای تامین قطعات نیز باید بیش‌تر شود.

تین نیوز

از ابتدای سال جاری هزینه‌های ارزی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی سه برابر شده و از نظر ریالی هم هزینه‌های شرکت‌های مالک واگن 40درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، خبر از افزایش هزینه‌های تامین مالی خرید واگن و ایجاد مشکل در زمینه خرید و تامین قطعات لکوموتیو و واگن‌ها، متاثر از افزایش تنش‌گونه نرخ ارز تا سقف 18‌هزار تومان، داد.

مجید بابایی افزود: تورم شدید در غیاب تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های ریلی بر ناتوانی در سرمایه‌گذاری آنها در حوزه ریلی نیز تاثیرگذار است و نهایتا منجر به کاهش حمل بارهای ترانزیتی در این حوزه خواهد شد.

این در حالی است که مدیرکل اداره‌کل واگن‌های راه‌آهن نیز بر ضرورت تعیین‌تکلیف حق‌الزحمه برای مالکان واگن‌ها در جهت تامین قطعات مورد نیاز خود و تخصیص ارز به آنها برای واردات قطعات مربوط به تعمیرونگهداری واگن‌ها تاکید داشته است.

مهدی حاجی‌باقری میزان ارز برای واردات قطعات مربوط به تعمیرونگهداری واگن‌های باری را عدد بالایی ندانست و افزود: تامین قطعات از منابع مالی داخلی نیز امکان‌پذیر است اما به‌رغم تلاش‌های راه‌آهن حرکتی در این مورد صورت نگرفته است.

حاجی‌باقری اضافه کرد: راه‌آهن تلاش خود را برای به حداقل رساندن اثرات تنش‌های ارزی برای مالکان واگن‌ها به‌کار برده اما نتوانسته حق‌الزحمه تامین قطعات به مالکان واگن‌ها را افزایش دهد.

لازم به توضیح است که کارشناسان حمل‌ونقل ریلی نیز پیش از این، درباره آسیب‌ها و تهدیدهای ناشی از این تنش‌های ارزی که بر پیکره صنعت نوپای ریلی وارد می‌شود، هشدار داده بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.