| کد خبر: 170991 |

◄ 400 کیلومتر خط ریلی معادن را به شبکه ریلی متصل می‌کند

ظرف چهار سال آینده معادن کشور به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شوند. مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: به این منظور ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی فرعی و آنتنی در دست‌ساخت است.

تین نیوز

ظرف چهار سال آینده معادن کشور به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شوند. مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: به این منظور ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی فرعی و آنتنی در دست‌ساخت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، یزدانی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن درحال ساخت اسفراین گفت: در همین چارچوب ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن اسفراین در کنار مجتمع فولاد سبزوار واقع در شهرستان جوین در غرب خراسان رضوی با اجرای ۱۱۱ کیلومتر خطوط فرعی حمل بار تا پایان امسال انجام می‌شود.

او ادامه داد: ساخت خطوط ریلی حومه‌ای و افزایش آنها به دو تا چهار خط راه‌آهن در اطراف کلان‌شهرهای تهران، مشهد، اهواز و شیراز نیز در دستورکار است. براین اساس تاکنون اقداماتی جدی در تهران انجام‌شده و تا پایان امسال خطوط ریلی حومه‌ای تهران-هشتگرد، گرمسار-هشتگرد و تهران-اسلام شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به ساخت خطوط ریلی دوم برای افزایش ظرفیت حمل‌ونقل راه‌آهن کشور اشاره و بیان کرد: امیدواریم امسال خط دوم مسیر ریلی و پررفت‌وآمد بافت-زرین شهر که حمل بار در آن انجام می‌شود نیز بهره‌برداری شود. در این چارچوب خطوط دوم راه‌آهن در مسیر ریلی طبس و قزوین-زنجان نیز تا سال آتی ساخته می‌شود.

او تراکت بندی، سیگنالینگ و علائمی کردن خطوط ریلی را دیگر پروژه زیربنایی راه‌آهن ذکر و بیان کرد: این مهم امسال در محدوده راه‌آهن بافت تا بندرعباس، تهران-قم و خطوط ریلی حومه‌ای و دوخطی کشور اجرا می‌شود.

یزدانی افزود: پیش‌ازاین علائمی کردن خطوط راه‌آهن در مسیر تهران-مشهد انجام‌شده و با اجرای آن در سایر خطوط ریل کشور امکان سیر بیش از یک قطار در محدوده بین دو ایستگاه فراهم می‌شود.

او در ادامه، اتصال شبکه ریلی ایران به مرزهای بین‌المللی را از دیگر سرفصل‌های فعالیت راه‌آهن اعلام و بیان کرد: اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان از طریق مسیر ریلی خواف-هرات طی ماه‌های آینده انجام می‌شود. عملیات اتصال ریلی ایران از مرز شلمچه به راه‌آهن عراق هم از طریق یک پل و ساخت خط آهن شلمچه-بصره امسال آغاز می‌شود.

سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم، انتقال بار از جاده به ریل بوده است. به این منظور شرکت راه‌آهن درصدد توسعه خطوط ریلی فرعی تا معادن و کارخانه‌های مهم است. به‌این‌ترتیب میزان حمل بار معادن به کارخانه‌ها با ایمنی و سهولت بیشتری انجام می‌شود.

به‌دلیل ایمنی بیشتر حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای، با انتقال بار و مسافر از جاده به ریل می‌توان میزان تلفات حاصل از تردد جاده‌ای را به‌شدت کاهش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.