| کد خبر: 160109 |

مازیار یزدانی:

◄ ساخت 6 هزار 300 کیلومتر راه‌آهن سریع‌السیر در دست مطالعه است

در ایران طرح جامع ساخت و توسعه 6 هزار 300 کیلومتر راه‌آهن سریع‌السیر در دست مطالعه است. مازیار یزدانی معاون فنی وزیر بنایی راه‌آهن با اعلام این خبر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۰ خط سریع‌السیر طی ۴ فاز با امکان اتصال به شهرهای اصلی تا پایان سال ۲۰۴۱ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

طرح جامع ساخت و توسعه 6 هزار 300 کیلومتر راه‌آهن سریع‌السیر در دست مطالعه است. مازیار یزدانی معاون فنی وزیر بنایی راه‌آهن با اعلام این خبر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲۰ خط سریع‌السیر طی ۴ فاز با امکان اتصال به شهرهای اصلی تا پایان سال ۲۰۴۱ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مازیار یزدانی راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر در کشور را به‌عنوان اقدامی کاملاً اقتصادی ضروری دانست و گفت: این امر نه‌تنها موجب تسهیل توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق شهری و نواحی پیرامونی آن می‌شود بلکه موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تصادفات و حفاظت از محیط‌زیست می‌شود.

مازیار یزدانی با تأکید بر اینکه این نوع حمل‌ونقل با مزیت‌هایی چون دسترسی سریع و ارزان، ایمنی و آسایش برای مسافران همراه است، افزود: امید است توسعه قطارهای حومه‌ای، حجم قابل‌ملاحظه‌ای از سفرهای جاده‌ای، هوایی و ریلی کم‌سرعت را به سیستم سریع‌السیر ریلی انتقال دهد.  

یکی از پروژه‌های در دست مطالعه ساخت راه‌آهن تهران قم اصفهان عنوان و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، این طرح در شروع بهره‌برداری سالانه ۱۱ میلیون نفر مسافر را جذب کند.  

مازیار یزدانی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان جذب مسافر از جاده‌ها با کاهش زمان سفر قابل‌توجه خواهد بود چراکه زمان سفر با قطار سریع‌السیر از تهران تا اصفهان و بالعکس حدود ۲ ساعت می‌شود و این در حالی است که زمان سفر جاده‌ای حدود ۶ ساعت است.

مازیار یزدانی افزود: خطوط این طرح برای افق ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۲ ترسیم‌شده که به امید خدا ۲۰ خط سریع‌السیر طی 4 فاز تا پایان سال ۲۰۴۱ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.  

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن، ساخت و بهره‌برداری از خطوط مسیر قم – اراک، تهران – همدان و تهران – تبریز را اولویت دارترین خطوط این برنامه برشمرد و گفت: در حال حاضر اخذ مجوزهای لازم این خطوط از سازمان برنامه‌وبودجه در دست اقدام است و مسیرهای اصفهان– شیراز و اصفهان – یزد در اولویت بعدی قرار دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.