معاون فنی و زیربنایی راهآهن خبرداد:
تراکبندی محور ریلی جنوب با اعتبار ۸۳ میلیون یورو
معاون فنی و زیربنایی راهآهن با اشاره به تراکبندی و علائمیکردن محور ریلی جنوب گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری ۸۳ میلیون یورو تعیین شد.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن با اشاره به تراکبندی و علائمیکردن محور ریلی جنوب گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری ۸۳ میلیون یورو تعیین شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی با اشاره به اجرای پروژه علائمیکردن، تراک بندی و CTC محور جنوب، اظهار داشت: پروژه تجهیز علایم الکتریکی، کنترل اتوماتیک قطار (ATC) و مرکز کنترل ترافیک محور جنوب به منظور ارتقای سیستم سیگنالینگ ۶۰ ساله قدیمی و ایجاد مرکز کنترل ترافیک با هدف کنترل ایمن تردد قطارها در ۶۷ ایستگاه محور جنوب با طول مسیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومترتوسط متخصصان داخلی طراحی و ارائه شد که از جمله بزرگترین پروژه علایم الکتریکی کشور محسوب میشود.
وی ادامه داد: مسیر اصلی محور جنوب در امتداد ایستگاه تهران از یکسو و ایستگاههای خرمشهر، بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر از سویی دیگر واقع شده است و از استانهای تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان و همچنین شهرهای بزرگی نظیر قم، اراک، درود، اندیمشک، اهواز، بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و بندر ماهشهر عبور میکند.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک اهواز به همراه تجهیز مرکز و ایستگاههای تحت پوشش و فراهم کردن بستر ارتباطی از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۲ در محل ایستگاه راه آهن اهواز آغاز شد.
وی در تشریح اهمیت و مزایای حاصل از اجرای پروژه توضیح داد: سیستم حدود ۶۰ ساله قدیمی، به طور کامل مستهلک شده و با توجه به عدم امکان تامین قطعات یدکی از لحاظ تعمیر و نگهداری با مشکلات فراوانی مواجه بود و این مساله موجب ایجاد شرایط ناایمن حمل و نقل شده بود بنابراین ارتقاء سیستم در دستور کار قرار گرفت.
یزدانی امکان تصمیم گیری و مدیریت خطوط همه ایستگاهها از مرکز کنترل ترافیک در اهواز و مدرنسازی محور ریلی بهلحاظ داشتن قابلیتهای ایمن و ایجاد ایمنی و روانی سیر و حرکت با استفاده از سیستمهای مدرن را از دیگر مزایا و ضرورتهای اجرای پروژه عنوان کرد.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن در تشریح مشخصات قراردادهای پروژه، روش تأمین مالی پروژه را گشایش اعتبار اسنادی عنوان کرد و گفت: ساختار پروژه در قالب EPC و مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری ۸۳ میلیون یورو تعیین شد که شامل طراحی، تامین و نصب تجهیزات علائم الکتریکی و ATC محور جنوب از ایستگاه تپه سفید تا خرمشهر و بندر امام خمینی(ره) شامل ۶۷ ایستگاه با اعتبار ۸۳ میلیون یورو است.
وی یادآور شد: در اجرای این پروژه تامین همه تجهیزات علایمی شامل حدود ۱۸۰۰ کیلومتر کابل، ۱۴۲۶ عدد چراغ، ۷۸۰ عدد ماشین سوزن الکتریکی، ۶۷ مجموعه تجهیزات محوطه و تجهیزات اینترلاکینگ داخل اطاق و همچنین تجهیزات مرکز کنترل در داخل کشور انجام میشود.
یزدانی با اشاره به اینکه در اجرای عملیات نصب و راهاندازی این پروژه تاکنون ۶ شرکت پیمانکار داخلی مشارکت داشتهاند، به فارس گفت: اجرای نظارت و مشاوره این پروژه توسط دو شرکت مشاور داخلی در زمینه راهآهن انجام شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع پروژه شامل انجام خدمات مهندسی، تامین تجهیزات، جمع آوری تجهیزات علائمی قدیمی، نوسازی و بازسازی ساختمانهای مورد نیاز، نصب و راهاندازی تجهیزات، آموزش و تامین قطعات یدکی مورد نیاز در پروژه است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن پیشرفت پروژه را تاکنون ۴۷ درصد اعلام کرد و افزود: تجهیز ۱۳ ایستگاه به سیستم علایم جدید و احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک اهواز انجام شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.