| کد خبر: 251573 |

قطارهای مترو بدون تأییدیه ایمنی وارد خط نمی‌شوند

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: اگر مجبور شویم قطار کمتری وارد خط مترو کنیم و سرویس کمتری بدهیم این کار را انجام می‌دهیم، اما قطار بدون تأییدیه ایمنی، وارد خط نخواهیم کرد. قطارها به صورت دوره‌ای تعمیراتی دارند و اورهال آنها نیز انجام می‌شود.

تین نیوز

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: اگر مجبور شویم قطار کمتری وارد خط مترو کنیم و سرویس کمتری بدهیم این کار را انجام می دهیم، اما قطار بدون تأییدیه ایمنی، وارد خط نخواهیم کرد. قطارها به صورت دوره ای تعمیراتی دارند و اورهال آنها نیز انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خبرنگاران از روند اورهال قطارهای متروی تهران در مجموعه سوله تعمیرات دوره ای سبک و سنگین متروی صادقیه بازدید کردند.

مجید رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران با اشاره به قدمت ۲۳ ساله متروی تهران، افزود: معمولا متروی تهران با عناوینی همچون شلوغی، سریع بودن و پاک بودن به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی شناخته می شود. ما در خطوط متروی تهران سه نسل از قطارها را در خدمت شهروندان داریم که بی تردید هیچ یک از آنها بدون تأمین امنیت و تأییدیه ایمنی وارد خط نمی شود.

وی اظهار کرد: بی تردید حتی اگر مجبور شویم قطار کمتری وارد خط کنیم و سرویس کمتری بدهیم این کار را انجام می دهیم، اما قطار بدون تأییدیه ایمنی، وارد خط نخواهیم کرد. قطارها به صورت دوره ای تعمیراتی دارند و اورهال آنها نیز انجام می شود. ما با آنچه که در دست داشته ایم قطارها را تعمیر کرده ایم و آنها را آماده خدمت رسانی به شهروندان کرده ایم.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۷ قطار در اختیار داریم که حدود ۱۳۵ رام قطار روزانه به خطوط ما اعزام می شوند. کیفیت سرویس دهی سطح خیلی بالایی ندارد، اما خیلی دور از استانداردها هم نیست. همکاران من تلاش می کنند نزدیک به دو میلیون سفر روزانه مترو را با آنچه که در اختیار داریم پوشش دهیم. ظرف روزهای گذشته در بین ساعات ۶ تا ۹ صبح در سه خط یعنی خطوط ۱، ۳ و ۴ با ازدحام ۱۰۰۰ نفری مسافر مواجه شدیم. شوک جمعیتی که به هر سیستمی وارد شود نمی تواند تحمل کند اما با تلاش همکاران مان و با اعزام قطار توانستیم در این ساعات پاسخگوی مردم باشیم.

وجود سوله تعمیرات دوره ای در ۴ ایستگاه مترو

رستمی با اشاره به اینکه سوله تعمیرات دوره ای در متروی صادقیه، کلاهدوز، دردشت و فتح آباد وجود دارد، افزود: در متروی صادقیه و فتح آباد با وجود کارگاه های مختلف تعمیرات سنگین نیز انجام می شود. هیچ حادثه ای در متروی تهران در هیچ یک از خطوط همانند آنچه که در ایستگاه چیتگر رخ داد نداشته ایم و این مورد نیز به دلیل یک اشتباه نیروی انسانی اتفاق افتاده و منشاء ایمنی نداشته است.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص موضوع ایمنی چرخ های قطار مترو اظهار کرد: وقتی قطر چرخ ها از حد تعیین شده کمتر می شود سیستم ایمنی قطار وارد عمل می شود و اجازه حرکت قطار را نمی دهد.قطاری که در چنین وضعیتی قرار گیرد تا تامین چرخ از سیستم خارج می شود. بازدیدهای دوره ای برای قطارهای مترو براساس چک لیستی به صورت دقیق و کامل انجام می شود. قطارهای نسل اول بازدیدها و تعمیرات دوره ای شان زمانبرتر است ولی چون قطارهای نسل دو و سه بیشترین پیمایش ما را دارند بیشترین تعمیرات دوره ای نیز برای آنها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باید ۶۳۰ واگن قطار به مجموعه متروی تهران تزریق شود تا موضوع توسعه خطوط بدون دغدغه و مشکل انجام شود. قطعا نمی گذاریم ظرفیت موجود کمتر شود با توجه به برنامه ریزی که انجام شده با تامین قطعات تعمیرات دوره ای تقویت خواهد شد و ظرفیت موجود را حفظ خواهیم کرد. اما نگران توسعه هستیم چرا که باید سرفاصله ها را کاهش دهیم با وضع موجود پس از اتصال قطعه شمالی و جنوبی خط شش نمی توان سرفاصله این خط را کمتر از ۱۰ دقیقه محقق کنیم. امیدواریم با حمایت شهردار تهران در نیمه اول سال آینده با جهشی که اتفاق می افتد در حوزه اورهال و تعمیر شاهد گام هایی موثری باشیم تا در ابتدای مهرماه سال آینده با وضعیت خیلی بهتری ارائه خدمات داشته باشیم.

وی در جریان بازدید از کارگاه های مختلف تعمیرگاه مترو در تشریح سیستم ترمز قطارها اظهار کرد: سیستم حفاظت اتوماتیک قطار یک بخش حفاظتی را انجام می دهد و هر ۱۰۰۰ متر برای راهبر قطار، خالی بودن خط را نشان می دهد اگر راهبر به هر دلیلی به این موضوع توجه نکند در مرحله اول هشدار و در مرحله بعد قطار متوقف خواهد شد به این ترتیب احتمال برخورد قطارها در یک خط تقریبا صفر است.

رستمی در خصوص استفاده از باتری های تولید داخل در قطارهای مترو نیز اظهار کرد: در سال آینده دیگر از باتری های خارجی استفاده نمی کنیم و باتری های خارجی وارد مجموعه نمی شوند مگر این که تولید کنندگان داخلی نتوانند نیاز ما را تامین کنند.

وی در خصوص آسیب دیدگی کارکنان در تعمیرگاه های مترو نیز گفت: خوشبختانه آسیب دیدگی منجر به فوت صفر است و آسیب دیدگی های جزئی با توجه به استقرار واحدهای HSE در تعمیرگاه ها به ندرت اتفاق می افتد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص میزان حقوق راهبرهای مترو نیز ادامه داد: ساعات کاری راهبران ۹ تا ۱۲ ساعت به صورت روزانه است که حقوق آنها با اضافه کار در حدود ۲۵ میلیون تومان است که البته بخش اعظم آن اضافه کار است. البته تعداد محدودی از راهبران نسل اول که ۲۷ تا ۲۸ روز کار ماهانه دارند و در آستانه بازنشستگی هستند ممکن است حقوق شان ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان نیز برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.