◄ شتاب بیسابقه مترو تهران با بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی
از ابتدای سال جاری، خزانهداری شهرداری تهران، بابت بازسازی و اورهال ناوگان مترو، ۱۰۰ میلیارد تومان بیش از «اعتبار مصوب شورای شهر برای سال جاری»، تأمین مالی کرده است.
از ابتدای سال جاری، خزانه داری شهرداری تهران، بابت بازسازی و اورهال ناوگان مترو، ۱۰۰ میلیارد تومان بیش از «اعتبار مصوب شورای شهر برای سال جاری»، تأمین مالی کرده است.
به گزارش تین نیوز، محمد شربتی درباره منابع مالی تأمین شده برای «توسعه زیرساخت و بازسازی ناوگان مترو» گفت: بر اساس اعتبار ابلاغی مندرج در قانون بودجه سال جاری، ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای به منظور توسعه زیرساخت متروی تهران و بازسازی ناوگان آن تعیین شده است.
وی با اشاره به صرف منابع دارایی سرمایه ای شرکت بهره برداری برای بازسازی و اورهال ناوگان مترو افزود: از ابتدای سال جاری، خزانه داری شهرداری تهران، ۵۱۳۵ میلیارد تومان بابت اعتبار سرمایه ای سالانه مصوب شرکت بهره برداری مترو تأمین کرده، در حالی که اعتبار مصوب شورای شهر در این حوزه ۵۰۳۲ میلیارد تومان بوده است. همچنین کلیه بازپرداخت های مالی شرکت واگن سازی تهران به عنوان شرکت اورهال کننده ناوگان مترو نیز تسویه و پرداخت شده است.
به گفته شربتی، منابع مالی برای بازسازی ناوگان مترو، همچون سایر پروژه های اولویت دار شهری، تأمین شده و فرآیند خرید و تأمین تجهیزات ثابت و متحرک از تولیدکنندگان داخلی و تأمین کنندگان خارجی، در حال انجام است.
مدیرکل خزانه داری شهرداری تهران با اشاره به تأمین بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت مترو نیز، از گشایش مالی چشمگیر در این حوزه، طی هفته های آتی خبر داد.
شربتی در پایان تمرکز ویژه بر تأمین منابع پروژه های اولویت دار را سیاست موکد شهردار تهران و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری عنوان کرد و گفت: با تأمین منابع مالی و تسهیل گری، تکمیل پروژه های بزرگ مقیاس و نیمه تمام شهر را هدف گذاری کرده ایم تا شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن، انتفاع لازم را از این پروژه ها داشته باشند.
به گزارش فارس، شهرداری تهران در راستای توسعه حمل ونقل عمومی و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، بخش قابل توجهی از منابع خود را در سال جاری به توسعه متروی پایتخت اختصاص داده است.
بر اساس اطلاعات اعلام شده، ۱۷ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای برای توسعه زیرساخت های مترو، تکمیل خطوط نیمه تمام و بازسازی ناوگان در نظر گرفته شده است.
این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و برای سرعت بخشی به پروژه های حمل ونقل ریلی است.در سال های اخیر بخش عمده ای از برنامه های شهرداری تهران به توسعه خطوط جدید مترو، خرید و بازسازی واگن ها، تجهیز ایستگاه ها و به روزرسانی سیستم های فنی اختصاص یافته است.
مدیریت شهری تأکید دارد که با تکمیل خطوط باقیمانده و آغاز عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۹ و ۱۰، سهم مترو در جابه جایی روزانه شهروندان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
تخصیص این بودجه می تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات مترو و کاهش بار ترافیکی خیابان های تهران ایفا کند؛ البته تحقق کامل این برنامه منوط به همکاری دولت در تأمین سهم خود از اعتبارات حمل ونقل عمومی است.