| کد خبر: 271038 |

توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند

استفاده حداکثری از ظرفیت باری و مسافری راه آن در سیستان و بلوچستان می تواند منجر به رفع معضل بیکاری در این استان شود.

تین نیوز

 سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت باری و مسافری راه آن در سیستان و بلوچستان می تواند منجر به رفع معضل بیکاری در این استان شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید بهادری، سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: راه آهن صنعتی است که در هرجا توسعه پیدا کند آیتم های دیگری نیز وارد می شود که برای مردم خدمات بیشتری را می توانند ارائه دهند.

بهادری اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه های سیستان و بلوچستان موضوع بیکاری است که باعث شده افراد به سمت مشاغل کاذب روی آورند و این یک آفت برای اجتماع به شمار می رود، از این رو باید تمامی دستگاه های دولتی مشکلات این استان را مشخص و در راستای رفع آن گام بردارند؛ چرا که اگر اشتغال ایجاد کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می رود و شاهد رشد روزافزون و توسعه خواهیم بود.

وی افزود: اولین گزینه ای که باعث رشد منطقه می شود صنعت است، همه دستگاه های استان باید کنار راه آهن باشند و حمل و نقل را از این طریق انجام دهند تا این صنعت توسعه پیدا کند.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: اگر در زمینه جابه جایی مسافر و حمل بار از حداکثر ظرفیت راه آهن در سیستان و بلوچستان استفاده شود سبب توسعه و اشتغال می شود.

وی بیان کرد: امروز در کل کشور حمل و نقل مسافر برای راه آهن هزینه زیادی دارد و باید از محل حمل بار هزینه های مسافری تأمین شود؛ اما در سیستان و بلوچستان، هزینه های مسافری تأمین نشده و از محل سایر درآمدهای استان ها تأمین می شود، در صورتی که این خطه از کشور بیشترین حمل و نقل را داشته؛ اما متأسفانه سهم راه آهن تنها ۲ درصد است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق اظهار کرد: روزانه حدود ۱۹۰ کامیون حامل بنزین و گازوئیل در مسیر خاش و زاهدان تردد می کنند در صورتی که می توانند از راه آهن استفاده کنند، در این زمینه می طلبد مقام عالی استان یعنی استاندار سیستان و بلوچستان دستور دهد تمام دستگاه ها پای کار بیایند و از ظرفیت راه آهن برای حمل بار استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.