| کد خبر: 203553 |

نجار: خسارات سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان جبران می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان اخیر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

تین نیوز

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از جبران خسارات وارده به سیل‌زدگان اخیر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در استان سیستان و بلوچستان، بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی که از روزر جمعه ۲۰ دی ماه آغاز شده تاکنون سبب بسته شدن ۲۴ مسیر ارتباطی در جنوب این استان شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ساکنان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند که نیروهای امدادرسان هلال احمر به هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی کرده اند و امدادرسانی به سیل زدگان با قوت و جدیت از سوی نیروهای یادشده ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: همچنین طبق اطلاعات دریافتی از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان جمعیت هلال احمر اقدام به برپایی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستانهای کنارک، فنوج و قصرقند این استان کرده تا در صورت بروز حادثه مکانی امن برای اسکان آسیب دیدگان آماده باشد.

نجار با بیان اینکه طبق ارزیابی های انجام شده از سوی همکاران مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی در نیکشهر، سرباز و قصرقند این استان گزارش شده است گفت: براثر بارش‌های شدید شبانه‌روز گذشته شاهد سرریز شدن ۲ سد پیشین و زیردان در جنوب این استان بوده ایم که ساکنان پایین دست این سدها برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه و به محل های امن و کم خطر منتقل شده اند.

وی اظهار داشت: پس از پایان بارندگی و با فروکش کردن سیلاب گروه‌های ارزیاب در منطقه برای برآورد خسارات اعزام خواهند شد و اکنون اوضاع در مناطق سیل زده این استان در کنترل نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح است.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.