| کد خبر: 163462 |

آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران در ایام نوروز

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که این سازمان در ایام نوروز در آماده‌باش بوده و دستورالعمل‌های لازم در مورد مقابله با حوادث را نیز به ادارات کل بحران استان‌ها ارائه کرده است.

تین نیوز

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که این سازمان در ایام نوروز در آماده‌باش بوده و دستورالعمل‌های لازم در مورد مقابله با حوادث را نیز به ادارات کل بحران استان‌ها ارائه کرده است.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل نجار درباره اقدامات مدیریت بحران در ایام نوروز اظهارکرد: امسال نیز همچون سال‌های قبل از هواشناسی خواسته‌ایم تا نسبت به اعلام هشدارها و اخطارها به مدیریت بحران و دیگر دستگاه‌ها اقدام کرده و ما نیز اطلاعیه‌ها و دستورات لازم را به تمامی ارکان و زیرمجموعه‌های این سازمان ابلاغ کرده‌ایم و تمامی آنان در ایام نوروز در آماده‌باش هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت آمادگی و آگاهی شهروندان در حوادث نیز گفت: علاوه بر دستگاه‌های مختلف، مردم و به ویژه مسافران هم باید از آمادگی و آگاهی کافی برخوردار باشند، برخی از مسافران نوروزی برای نخستین بار است که به شهر یا منطقه‌ای رفته یا به هر دلیل شناخت کافی از آن محیط ندارند و همین موضوع می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای آنان به ویژه هنگام بارش نزولات آسمانی شود، بنابراین لازم است که شهروندان نیز کمال همکاری را با عوامل انتظامی و امدادی داشته باشند و به هشدار و توصیه‌های این افراد و همچنین علائم نصب شده توجه کنند.

نجار با اشاره به ضرورت پرهیز از اتراق در حریم رودها و مسیل‌ها گفت:‌ در فصل بهار با توجه به بارش‌های بهاری و همچنین آب‌شدن برف‌ها در ارتفاعات چنین اقدامی بسیار خطرناک بوده و باید به جد از آن پرهیز کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور  همچنین از هماهنگی با جنگل‌بانی و سازمان محیط‌زیست به منظور نظارت بر مراتع و جنگل‌ها خبر داد و گفت:‌ لازم است مردم نیز از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و ... در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

براساس گزارش ایسنا وی با اشاره به سفرهای نوروزی و ترافیک در جاده‌ها نیز گفت:‌از شهروندان و مسافران نوروزی درخواست داریم که زمان سفر خود را مدیریت کنند، از سوی دیگر با توجه به احتمال بارش برف و باران در برخی از محورهای کوهستانی و ارتفاعات و همچنین احتمال بروز ترافیک سنگین لازم است رانندگان حتما از پر بودن باک خودروی خود اطمینان حاصل کنند و علاوه بر آن وعده غذایی مناسب نیز به همراه داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.