| کد خبر: 253236 |

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:

جان باختن هر نفر در حوادث جاده ای ۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد می کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برآوردها نشان می دهد به ازای هر نفری که در تصادف جان می بازد، بیش از هشت میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برآوردها نشان می دهد به ازای هر نفری که در تصادف جان می بازد، بیش از هشت میلیارد تومان بصورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار سید کمال هادیانفر، روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات در استانداری اصفهان افزود: حدود ۹ تا ۱۱ درصد از بودجه کشور صرف تصادفات می شود و شرکت های بیمه بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت تصادفات می پردازند که اگر اندکی از این هزینه کلان به دستگاه ها و شهرداری ها اختصاص یابد در زمینه کاهش تعداد جان باختگان شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود. .

وی اظهار داشت: نزدیک به ۱۷ هزار نفر در سال جاری، جانشان را در تصادفات از دست دادند و بطور میانگین هر ساعت، ۲ نفر در این تصادفات کشته شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی بر لزوم توجه جدی دولت به توسعه ناوگان عمومی ایمن تاکید کرد و گفت: باید نگاه درستی به مقوله حمل و نقل شود و به سمت تولید ناوگان عمومی ایمن پیش برویم.

وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا شهروندان بتوانند به مترو، تراموا یا اتوبوس برقی و دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند و خیلی نباید از زیاد شدن خودروهای شخصی استقبال کنیم.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن به اتوبوس باید هفت دقیقه باشد، خاطرنشان کرد: امروز در بیشتر کشورهای توسعه یافته زمان استفاده از اتوبوس برای شهروندان پیش بینی پذیر است بگونه ای که هر فرد پیش بینی می کند در زمان معینی به مقصد خواهد رسید اما در کشور ما بگونه ای عمل شده است که همه مایل اند از وسایط نقلیه شخصی خود استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون دستگاه خودرو به ظرفیت خیابان های کشور افزود می شود، گفت: امروز تعداد خودروهای کشور به ۳۹ میلیون دستگاه رسیده و این در حالیست که هیچ خیابان و بزرگراهی هم اضافه نشده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: با ترافیک چند ساعته ای که شکل می گیرد، خیابان های سطح شهرها به پارکینگ های موقت تبدیل می شود و این در حالیست که مردم به پلیس و شهرداری ها نیز اعتراض می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نوروز امسال شرایط متفاوتی را شاهد خواهیم بود، گفت: از ۱۷ اسفند همزمان با برگزاری مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران، میزان تردد خودروها در سطح جاده های کشور نیز افزایش می یابد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه اصفهان یکی از استان هایی است که در مسیر عبور زائران و شرکت کنندگان در این مراسم قرار دارد، افزود: باید تمهیدات ویژه ای در جاده های این استان اندیشیده شود.

وی همچنین از برپایی رزمایش نوروزی پلیس راهور در ۲۳ اسفند جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند طرح نوروزی بصورت رسمی در سراسر کشور شروع می شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: تصور اینکه امسال بدلیل تقارن نوروز با ماه رمضان سفرها کاهش یابد، اشتباه است و ما شاهد سفرهای نوروزی تا پایان ۱۵ فروردین خواهیم بود که ماموران پلیس راه و راهور هم با آمادگی کامل در خدمت مردم کشورمان خواهند بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    خیلی هم برخورد میکردند با اجسام سخت یعنی اجسام سخت بیحرکت بودند و انسانها متحرک، اینم از قواعد فیزیک رانشی. ماشین و اینها و تصادفات و له شدن، جز میراثمون هست.