| کد خبر: 204608 |

◄ تشکیل ۱۴۹ پرونده برای تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای سمنان

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان گفت: ۱۴۹ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای سال گذشته در کمیسیون ‌های ماده ۱۱ و ۱۲ و موضوع ماده ۱۴ تشکیل و بررسی شد.

تین نیوز

امیر حامد اعلایی روز یکشنبه به رسانه ها ابراز داشت: سال گذشته ۴۱ پرونده تخلفات مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۰۶ فقره مربوط به شرکتهای حمل و نقل بخش کالا و مسافر در کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو پرونده تخلفات موضوع ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رسیدگی و رای مقتضی صادر شد.

به گزارش تین نیوز،  وی اظهار داشت: عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل و نقل ، پروتکل های بهداشتی،  فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بود و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سوءاستفاده از شناسه ملی و کدپستی ، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه ، عدم حضور و نظارت مدیر فنی، عدم پرداخت کرایه راننده و عدم وجود تجهیزات ایمنی می باشد.

اعلایی بیان کرد: سال گذشته ۴۰ پرونده دعاوی حقوقی و کیفری تشکیل شد که در بیش از ۸۰ درصد آنها رای به نفع اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان صادر شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان گفت: طی سال ۱۴۰۰ به چهار پرونده اراضی معارض طرح های احداثی راه رسیدگی و اراضی معارض آزاد سازی شد.

وی یادآور شد: ۳۳ فقره پرونده سرقت توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان نیز سال گذشته طرح و پیگیری شد و هشت نفر از سارقان تحت تعقیب قرار گرفتند و محاکمه شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سمنان یادآور شد: رانندگان و  صاحبان شرکت‌های حمل و نقل تمام قوانین و مقررات و ضوابط ایمنی را به دقت رعایت کنند تا باعث بروز مشکل برای خود در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ نشوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.