| کد خبر: 202704 |

خرید و فروش طرح ملی مسکن غیرقانونی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح ملی مسکن به هیچ وجه قابل معامله نیست و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی باید با این مسئله مخالفت کرده و در گام نخست باید حق امتیاز متقاضیان متخلف حذف شود.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح ملی مسکن به هیچ وجه قابل معامله نیست و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی باید با این مسئله مخالفت کرده و در گام نخست باید حق امتیاز متقاضیان متخلف حذف شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت،مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلسبا انتقاد از فعالیت دلالان در عرصه طرح ملی مسکن، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی از دلالان اقدام به تطمیع متقاضیان برای فروش امتیاز ثبت نام طرح ملی مسکن کرده اند.

تولید انبوه مسکن

طرح ملی مسکن نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود، زیرا در آن طرح شاهد بودیم که برخی از متقاضیان امتیاز خود را به دلالان فروختند و این مسئله موجب شد که در شرایط کنونی دلالان در بازار مساکن مهر تلاطم آفرینی می کنند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن اقدامی غیرقانونی است، افزود: قطعا طرح ملی مسکن نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شود، زیرا در آن طرح شاهد بودیم که برخی از متقاضیان امتیاز خود را به دلالان فروختند و این مسئله موجب شد که در شرایط کنونی دلالان در بازار مساکن مهر تلاطم آفرینی می کنند.

وی تصریح  کرد: طرح ملی مسکن به هیچ وجه قابل معامله نیست و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی باید با این مسئله مخالفت کرده و در گام نخست باید حق امتیاز متقاضیان متخلف حذف شود.

کیان پور ادامه داد: در چند ماه اخیر حجم گسترده ای از متقاضیان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند و در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال بررسی شرایط متقاضیان برای نهایی کردن ثبت نام آن ها است.

وی تصریح کرد: درست است که طرح ملی مسکن مانند مسکن مهر با اعتبارات دولتی ساخته نشده و این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود، اما باز هم دولت در قالب ارائه زمین و اعطای تسهیلات، از طرح ملی مسکن حمایت کرده است، بنابراین خرید و فروش امتیاز این طرح تنها به سود دلالان تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید مکانیزم دقیقی را برای واگذاری واحدهای تولیدی طرح ملی مسکن به متقاضیان حقیقی تعیین کند تا دست دلالان و افراد سودجو از این حوزه کوتاه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.