تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی روش جایگزین تعمیر موتور هواپیماهای MD-80
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی و اصلاح روش جایگزین تعمیر بخش توربین کم فشار موتور هواپیماهای MD-80 خبر داد. این اقدام با هدف حفظ ایمنی پرواز و استمرار بهره برداری از ناوگان MD انجام می شود.
حسین پورفرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در نشست هم اندیشی با مدیران مراکز تعمیراتی و بهره برداران هواپیماهای MD-80 (JT8D-200)، از تشکیل کمیته ای تخصصی برای بررسی روش جایگزین تعمیر بخش توربین کم فشار این نوع هواپیما خبر داد.
به گزارش تین نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اهمیت حفظ ایمنی پرواز و تداوم بهره برداری از ناوگان MD، اعلام کرد: این کمیته متشکل از متخصصان صنعت هوانوردی و کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود و مأموریت دارد ابعاد فنی و ایمنی روش جایگزین را بررسی و در صورت نیاز، اصلاحات لازم را اعمال کند.
پورفرزانه افزود: یکی از وظایف اصلی این کمیته، تصمیم گیری درباره نحوه جایگزینی تیغه های توربین کم فشار (Low Pressure Turbine Blades) و تعیین بازه زمانی مشخص برای اجرای این فرآیند توسط شرکت های بهره بردار است.
وی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی موظف خواهند بود در مهلت تعیین شده، نسبت به تعویض تیغه های موتور با نمونه های نو و تأییدشده اقدام کنند. این قطعات می توانند از مراکز معتبر خارجی خریداری یا با استفاده از توان داخلی و تأیید سازمان تأمین شوند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: نتایج بررسی ها و تصمیمات این کمیته پس از نهایی شدن، به ریاست سازمان ارائه و برای اجرا به شرکت های هواپیمایی و مراکز تعمیر و نگهداری ابلاغ خواهد شد تا فعالیت ناوگان MD در چارچوب ضوابط ایمنی بین المللی ادامه یابد.
در ادامه این نشست، معاون و مدیران معاونت استاندارد پرواز سازمان نیز حضور داشتند و مدیران شرکت های هواپیمایی به بیان دغدغه ها و چالش های فنی پیرامون موتور هواپیماهای MD-80 پرداختند.