| کد خبر: 254219 |

۸۰ درصد پروازها بدون تاخیر انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام به موقع ۸۰ درصد پروازها خبر داد و گفت: تنها ۲۰ درصد پروازها با تاخیر انجام‌ می‌شود.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از انجام به موقع ۸۰ درصد پروازها خبر داد و گفت: تنها ۲۰ درصد پروازها با تاخیر انجام‌ می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر یازرلو با اشاره به عملکرد مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی گفت: بیش از ۸۰ درصد پروازها در کشور بدون تاخیر و به موقع انجام می‌شود و تنها ۲۰ درصد پروازها با تاخیر مواجه می‌شود. یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز با همکاری تمامی بخش‌ها و دست اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی، کاهش تاخیر در پرواز هاست تا بتوانیم رضایتمندی مسافران در این بخش را شاهد باشیم.

وی همچنین به ارائه گزارش عملکرد در خصوص پروازهای نوروزی پرداخت و گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، در مجموع ۱۹ هزار و ۶۵۰ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد که از این تعداد مجوز صادر شده، تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۱ پرواز (نشست و برخاست) انجام شده است. از این تعداد مجوز صادر شده سهم مسیرهای داخلی ۱۳ هزار و ۸۳۴ مجوز و مسیرهای بین‌المللی ۵۸۱۶ مجوز است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه تا ششم فروردین ماه در مجموع یک میلیون و ۶۷۲هزار و ۷۱۳ مسافر (اعزام و پذیرش) با ۱۳ هزار و ۶۱۱ پرواز (نشست و برخاست) جابه جا شدند. از مجموع مسافران جابه‌جاشده در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۳۳۰هزار و ۷۹ مسافر داخلی با انجام ۱۱ هزار و ۱۴۶ پرواز داخلی و ۳۴۲ هزار و ۶۳۴ مسافر بین المللی با انجام ۲۶۴۵ پرواز خارجی جابه‌جا شدند.

افزایش ۴۰ فرکانس پروازی در هفته بین ایران و ترکیه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از افزایش ۴۰ فرکانس پروازی به صورت هفتگی بین ایران و ترکیه خبر داده و گفت: با امضای یادداشت تفاهم جدید بین ایران و ترکیه، فرکانس پروازی بین دو کشور از ۲۲۰ پرواز هفتگی به ۲۶۰ پرواز افزایش یافت.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های حمل و نقل هوایی بین ایران و ترکیه، افزود: آموزش کارشناسان حوزه‌های مختلف از جمله فرودگاهی ازدیگر محورهای مورد توافق بین دو کشور به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.